Gavà

ERC-Gavà es congratula de la instal·lació d'un sistema per impedir la contaminació de la desembocadura de la riera dels Canyars a la platja

• La riera dels Canyars, al seu tram final abans de desembocar a la platja.
Seguint una proposta del grup municipal d'Esquerra registrada en diferents ocasions durant els darrers temps (l'últim cop al Ple del 22 de febrer d'enguany), i inclosa al pacte amb el govern local (PSC i Demòcrates) per donar suport al pressupost del 2017, l’Ajuntament de Gavà ha enllestit aquests dies una solució provisional per evitar la contaminació de la desembocadura de la riera dels Canyars a la platja.

Es tracta de la creació, dins del calaix de la riera de les Parets, just abans de desguassar a la dels Canyars, d’una barrera desmuntable amb una reixa capaç de retenir els residus, que es retiraran periòdicament. D'aquesta manera s'evitaran els episodis de contaminació en casos de pluja intensa, quan l'aigua de les clavegueres supera el sobreeixidor que connecta amb la riera. La instal·lació es pionera a Catalunya.

ERC-Gavà es congratula que el govern local hagi posat fil a l'agulla, tot i que sigui amb un any de retard, per combatre aquest greu problema ambiental i de salut pública denunciat en nombroses ocasions per entitats ecologistes i pel grup municipal d'Esquerra.

Alhora, i atès que la solució aportada és provisional, proposa a l'equip de govern que demani a l'Autoritat Metropolitana de Barcelona (AMB) el finançament que calgui per invertir en la construcció d'una bassa de descàrrega definitiva.