Gavà

ERC insta l'Ajuntament a reclamar al nou govern del PSOE l'execució de les inversions estatals compromeses per a Gavà i la comarca

• Nous panells informatius a l'estació de trens de Gavà.
El grup municipal d'ERC-Gavà ha registrat una declaració política, per al seu debat i aprovació al Ple de juliol, on insta l'Ajuntament a reclamar al nou govern del PSOE l'execució de les inversions compromeses per a Gavà i la comarca del Baix Llobregat.

Esquerra va presentar una moció semblant al Ple municipal del passat 25 de gener, quan encara hi havia Mariano Rajoy i el PP al capdavant de l'executiu espanyol. Com no s'ha complert res del demanat i, aprofitant que el nou president, Pedro Sánchez, és del mateix partit que l'alcaldessa de Gavà, ERC insisteix en recordar els principals projectes pendents de realització a la nostra zona.

Entre aquests hi destaca l'adequació de l'estació de Gavà com a capçalera i terminal sud de la línia R-11 de Rodalies, una inversió aprovada pel Pla d'Actuacions de la Comissió Tècnica de representats d'ADIF, el ministeri de Foment i la Generalitat, que encara no s'ha fet. També estan pendent d'execució el planejament detallat i les obres per posar en marxa la nova línia ferroviària R-3 entre Castelldefels i Cornellà de Llobregat, amb parada a la nostra ciutat.

Altres projectes compromesos per l'estat són el de conservació de la platja de Gavà, afectada pel retrocés del litoral, amb fórmules sostenibles i ecològicament compatibles; la finalització dels treballs de remodelació del nus viari de la Parellada, a Sant Boi del Llobregat, entre les carreteres C-245, N-2 i C-32; el túnel de Vallirana; l'obertura al trànsit de la B-24 i la connexió directa entre l'autopista AP-7 i l'autovia A-2.

Podeu llegir el text íntegre de la declaració aquí.