Gavà

Ja ha sortit L'Eramprunyà d'octubre

• Portada del número 176 de la revista L'Eramprunyà.
El número 176 (octubre de 2018) de L'Eramprunyà, la revista mensual que edita ERC-Gavà, ja ha sortit al carrer.

Hi destaquen les següents informacions:

- Gavà viu la Diada més multitudinària: El monument als màrtirs del 1714 va viure el passat 10 de setembre la commemoració local de la Diada Nacional de Catalunya amb més participants des que es va instaurar aquest acte, impulsat per ERC, l'any 1992. Article d'opinió d'Albert Massana, portaveu del grup municipal d'Esquerra i candidat a l'alcaldia.

- La ciutat recorda el referèndum de l'1 d'octubre amb una festa a l'Avinguda Diagonal: Més d’un miler de persones van participar el 30 de setembre en l’acte organitzat per commemorar a nivell local el primer aniversari de l'1-O. La trobada va comptar amb actuacions musicals, parlaments de ciutadans que van recordar la seva experiència personal i un sopar solidari per ajudar les famílies dels presos polítics i els exiliats.

- Entrevista a Joan Carles Javierre (Club Ciclista Rat Penat): Com a veí de Gavà, usuari de forma diària i apassionat de la bici, Javierre aposta per adaptar més i millor la ciutat a aquest transport sostenible. Aporta propostes per pacificar carrers i fer possible la convivència amb els vianants i també per fer més efectiu el sistema públic d'aparcament de vehicles.

- L'Ajuntament es posiciona en suport de la llibertat d'expressió a l'espai públic: El Ple de setembre va aprovar una moció d'ERC que defensa la difusió i el contrast d'idees al carrer sense cap limitació. Article d'opinió de Marta Jiménez, regidora del grup municipal d'Esquerra.

- Gabriel Rufián reivindica a can Tintorer el paper dels barris per fer República: El diputat d'ERC al Congrés va debatre, el 15 de setembre, amb ciutadans i representants veïnals de Gavà sobre les seves reivindicacions. Article d'opinió de Pedro Agudo, president de l'Associació de Veïns de can Tries.

- La cultura popular de Gavà es reivindica: Les diferents entitats del Xerinolis i altres associacions locals com la UME, van ser protagonistes al mes de setembre d'una trobada al Parc Municipal de la Torre Lluc i d'una nova edició de l'Aplec de Sant Miquel, que va retre homenatge a Pompeu Fabra i la vitalitat de la llengua catalana. Article d'opinió de Neus Pino, cap de colla dels Castellers de Gavà.

Podeu llegir la revista en pdf aquí.