Gavà

ERC-Gavà demana que és millori el servei de WIFI de la biblioteca Josep Soler Vidal.

Interior de la biblioteca amb estudiants.
El passat ple de novembre, ERC-Gavà va presentar un prec referent a les mancances que té el servei de WIFI de la biblioteca Josep Soler Vidal, tant per les ocasions en que no funciona com pel fet que hi ha zones de la biblioteca sense cobertura i, també, per la manca de potència de la mateixa, que no és suficient, especialment en època d’exàmens, quan la biblioteca està molt concorreguda.

Cal tenir en compte que, especialment al llarg de la darrera dècada, la pràctica docent, en tots els nivells (des de primària al estudis universitaris), ha anat incorporant les tecnologies de la informació com a eina de treball habitual més que com un element auxiliar més. Actualment, els alumnes tenen a la seva disposició plataformes virtuals on poden, entre altres, consultar el temari, bibliografia complementària, fer exercicis, comunicar-se tant amb el professor com els companys i, en molts casos, hi tenen el llibre de text en format digital (que substitueix el llibre de text en format físic). Per tant, en el moment d’estudiar, fer tasques,... necessiten una connexió estable a la xarxa.

Des d’ERC Gavà hem rebut bastantes queixes d’usuaris de la biblioteca en que ens informen de les mancances abans esmentades i que la resposta de l’Ajuntament és que tot funciona bé excepte en alguns moments puntuals en que cau el servei.

La resposta per part del Govern del PSC al prec és que no tenen constància de queixes d’usuaris però que estant “reflexionant” sobre el tema per millorar la xarxa de tots els equipaments municipals i que quan ho tinguin “estudiat” començaran a millorar el servei. Una resposta com a mínim curiosa; segons ells el servei funciona perfectament (no tenen queixes) però estan treballant per millorar un servei que, a priori, funciona perfectament.

En tot cas, des d’ERC-Gavà valorem positivament que l’Ajuntament s’impliqui en un servei bàsic per als alumnes de la nostra ciutat i en farem un seguiment de la millora del servei, esperant que aquesta millora sigui efectiva i no només una declaració de bones intencions.

Podeu consultar el prec íntegre aquí.