Gavà

ERC-Gavà proposa que es protegeixin millor els drets dels animals domèstics

La societat actual està cada cop més conscienciada pel que fa als drets bàsics dels animals, sobretot pel que fa al seu benestar i, en consonància a aquest fet, les lleis i ordenances municipals regulen com s’han de tractar els animals.

A Gavà, l’ordenança sobre la tinença d’animals domèstics de companyia estableix que l’allotjament i l’àmbit ambiental dels animals hauran de reunir les condicions d’espai, ventilació, humitat, temperatura, llum, aixopluc i cures idònies per evitar que l’animal pateixi cap sofriment i pugui satisfer les seves necessitats vitals en les condicions higièniques adequades. Els incompliments d’aquesta ordenança poden comportar sancions administratives que van des dels 100€ fins als 20.000€.

Malgrat això, les associacions animalistes reben molts avisos de situacions que son del tot contràries a les ordenances: gossos o gats tancats en balcons, patis, terrenys privats lligats a cadenes les 24 h del dia, sense espai per moure’s, faci el temps que faci, bé sigui fred o calor, plogui o nevi, tant si és de nit com de dia. Això té una expressió per definir-ho: maltractament.

Davant aquests casos clars de maltractament, la ciutadania ha de fer servir els seus drets i canalitzar les seves queixes de manera que les persones responsables de fer complir les ordenances actuïn.

Però moltes vegades aquestes situacions no es denuncien per por que el denunciat es revengi. No es tracta d’anar contra ningú, sinó en favor dels animals que no es poden defensar per si mateixos.

Per això, des d’ERC-Gavà proposarem al proper Ple que l’Ajuntament de Gavà estableixi una bústia anònima que reculli totes les denúncies de maltractament animal que la ciutadania detecti, aportant-hi proves fefaents, per tal que l’autoritat actuï en conseqüència i castigui la persona maltractadora d’acord amb el que estableix la ordenança municipal.