Gavà

Gavà acull la presentació al Baix Llobregat de la plataforma Esquerres per la Independència

• Cartell de l'acte d'aquest 20 de juliol.
La plaça Josep Tarradellas de Gavà acollirà aquest dijous, 20 de juliol, l'acte públic de presentació al Baix Llobregat de la plataforma Esquerres per la Independència (ExI). La trobada començarà a les 19.30 hores i comptarà amb la participació de David Companyon (exdiputat d'EUiA al Parlament), Teresa Jordà (diputada d'ERC al Congrés), Joana Solsona (afiliada de CCOO) i David Escrig (afiliat d'UGT). Presentarà la xerrada-col·loqui l'exalcalde de Cornellà de Llobregat, Frederic Prieto.

Esquerres per la Independència aplega persones i col·lectius de diferents sensibilitats dins l’esquerra catalana, compromesos amb l’autodeterminació, el dret a decidir i la construcció d'un nou país. Els seus orígens es troben en la campanya de les Esquerres pel SíSí,  creada amb motiu de la consulta del 9N, amb el convenciment que la llibertat, la democràcia i la justícia social són els eixos que han d’estructurar la futura República catalana.

Davant la tossuda negativa de les institucions espanyoles (amb el suport de les oligarquies) a adequar la legalitat a la reivindicació majoritària dels catalans, abusant tant del dret com dels tribunals per mantenir, en el seu benefici, l’actual statu quo, ExI defensa el  procés de qüestionament democràtic i la recerca d’alternatives viscut els darrers anys. Una via que comporta elements substancials de ruptura amb el règim sorgit de la transició i obre el camí a una República catalana independent que desenvolupi abastament una democràcia de profund contingut econòmic, polític, cultural i social.

La independència i el debat sobre la constitució d'aquest nou país són les eines per a la construcció d’una república governada per la majoria i al servei de la majoria, que posi punt i final al règim sotmès a una minoria adinerada i corrupta que només vetlla pels seus interessos. És a les nostres mans, doncs, construir un país que garanteixi uns sistemes educatiu i de sanitat pública i de qualitat, el dret a l’habitatge, a les pensions públiques i a un lloc de treball digne. Un país que protegeixi el territori i que promogui la cultura i on no tinguin cabuda les discriminacions per qüestions de gènere, d’orientació sexual, d’origen o de qualsevol altra mena.

Esquerres per la Independència entén que tot això serà possible mantenint i augmentant la mobilització social, tot aplegant el màxim d’organitzacions, entitats i persones de l’esquerra social i política transformadora en aquesta aposta clara per la ruptura democràtica. Per aquest motiu, l'acte d'aquest dijous a Gavà es centrarà en el debat sobre els drets socials a la República catalana.

Us hi esperem!