Gelida

Totes les notícies

Vine a dinar amb Carme Forcadell!

El dissabte 24 de març, a les 14 hores, la diputada i expresidenta del Parlament Carme Forcadell serà a Gelida per participar en un dinar obert a tothom en el qual es parlarà de l'actualitat a Catalunya amb una de les figures clau de la política catalana. El dinar, una fideuà popular, se celebrarà al pati del l'Escola Montcau de Gelida. Els tiquets tenen un preu de 12 Euros per als majors de 18 anys, per als menors d’aquesta edat és gratuït; són a la venda als comerços de Gelida: Cal Pisonc, Ca l’Espinach i Foto Buch. Aquests actes estan organitzats pel grup d’Esquerra de Gelida, amb els seus 3 regidors a l’Ajuntament de Gelida al capdavant. *** Actualització del 23-3-18 El Dinar amb Carme Forcadell de demà dissabte segueix endavant! La Carme no podrà ser-hi amb nosaltres per la presó que li ha imposat el Jutge Llarena. Processament i presó per obeir el mandat del poble i permetre votar en un estat espanyol amb una democràcia fallida... L'acte es celebrarà igualment i servirà per donar el nostre suport a la Carme Forcadell i tota la resta de processats i empresonats injustament, així com els nostres representants que són a l'exili, tal com ha fet camí la Secretària General d'Esquerra Republicana de Catalunya Marta Rovira Vergés. Aprofitem per comunicar-vos que el grup Generació 3 clourà l'acte interpretant temes propis i cançons reivindicatives. Us hi esperem!

Vine a la xerrada oberta sobre consum responsable!

LLUM I GAS, BANCA, TELEFONIA, ASSEGURANCES I MOLT MÉS... Per una vida més sostenible i sense injustícia social. Porta les teves dades i les factures i podràs fer el canvi. Amb la col·laboració de Més Opcions Consum Responsable. El proper dijous, 1 de març, a les 19h a la Sala polivalent del CIC

HI HA ALGÚ QUE FACI LA SEVA FEINA? Llegiu El Toc de Gelida 41!

Incompliments i cap rigor en el servei de neteja. No n'hi ha prou en tenir una empresa que ens faci el servei de recollida d'escombraries. És obligació de l'Ajuntament i del regidor responsable que se'n faci un seguiment i un control per tal que es compleixin totes les clàusules del contracte que es van signar. Estigueu informats al respecte llegint el número 41 d'El Toc de Gelida, el qual s’està repartint casa per casa, i també en format pdf clicant aquí. El Toc de Gelida 41 - Febrer 2018 by ERC Gelida on Scribd

Ple Ordinari de l'Ajuntament de Gelida 30-1-18

Ple Ordinari de l'Ajuntament de Gelida, dimarts a les 21h. Esquerra de Gelida presentarà dues mocions. La primera per per a la millora del control de gestió i manteniment del servei d’escombraries. La segona serà una moció pel reconeixement dels bombers voluntaris de Gelida amb motiu del seu aniversari. En ser un ple ordinari, tant els grups de l'oposició com el públic assistent tenen la possibilitat de fer preguntes a l'equip de govern. Us convidem a assistir-hi a la sala de plens de la Casa de la Vila. També el podeu seguir per Ràdio Gelida 107.6 Mhz i pel canal de youtube de l'Ajuntament http://www.youtube.com/user/ajgelida Aquest és l'ordre del dia: A) Part resolutiva 1. Lectura i aprovació de l‘acte de la sessió num. 08/2017, de 28 de novembre i 09/2017, de 30 de novembre. 2. Aprovació inicial del Reglament d'organització i funcionament del Consell Municipal de Cultura de l’Ajuntament de Gelida. 3. Inici de l‘expedient per la contractació del servei de gestió de residus municipals i gestió de la deixalleria. 4. Inici de l‘expedient per la contractació del servei públic de manteniment i conservació de la xarxa d’enllumenat públic del terme municipal de Gelida, així com la realització de les obres corresponents a l'adequació a la normatives vigent de les instal·lacions en matèria de seguretat industrial. 5. Ratificació del conveni subscrit entre l'Ajuntament de Gelida i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya per a la creació de l‘Escola Municipal de Música de Gelida. 6. Moció de l’Ajuntament de Gelida per exigir a la Generalitat de Catalunya l’abonament del deute pendent de les escoles bressol. 7. Moció d'ERC per a la millora del control de gestió i manteniment del servei d’escombraries. 8. Moció d‘ERC pel reconeixement dels bombers voluntaris de Gelida amb motiu del seu aniversari. 9. Moció de la CUP de suport al Col·lectiu ”Som 27 l Més" encausats per defensar una Universitat pública que garanteixi la igualtat d'oportunitats.

Acte pel 21D a Gelida

Vine demà diumenge a les 12:30h al Centre Cultural de Gelida, a l'acte per les Eleccions del 21-12-17 amb Meritxell Serret, Consellera d'Agricultura de la Generalitat de Catalunya, des de Brussel·les, Francesc Poch, director de l'Agència Catalana de Joventut i Lluïsa Llop, regidora d’ERC a Gelida i candidata núm. 23 al Parlament de Catalunya per Barcelona. *** Actualització del 18-12-17 Podeu veure fotos de l'acte al Facebook https://www.facebook.com/EsquerraGelida/posts/1683446571713917 i un resum en vídeo al YouTube https://youtu.be/boe5E3LfGTM

Denúncia d’ERC per la parcialitat del govern de l’Ajuntament de Gelida en la campanya electoral del 21D

El govern PSC-ICV de l’Ajuntament de Gelida ha distribuït a totes les llars del municipi una nova edició de la revista municipal El Balcó. Ho ha fet dins la campanya electoral del 21D i això pot influir en l’orientació del vot. No és el primer cop que l’actual govern municipal actua d’aquesta manera. Dins la campanya de les eleccions municipals del 2015 va realitzar una roda de premsa per anunciar el projecte de construcció d’un centre logístic del grup Freixenet a Gelida, el qual 2 anys i mig després encara està per veure. L’Alcalde Lluís Valls va realitzar la presentació, fins i tot incomplint la notificació que va rebre prèviament de la Junta Electoral. Tant en aquell moment com ara, Esquerra de Gelida rebutja totalment aquesta i qualsevol irregularitat que pugui vulnerar els drets dels ciutadans a expressar-se lliurement i manifesta que la denúncia de qualsevol acció il·legal o èticament reprovable per part del govern de l’Ajuntament continuarà sent prioritària pels seus regidors. És per aquesta raó que Esquerra Republicana ha denunciat novament l’acció del govern municipal davant la Junta Electoral, el qual acaba de resoldre es procedeixi a la recollida dels exemplars que es troben a disposició dels veïns de la localitat per a la seva distribució, així com al cessament de més distribució dels mateixos durant el període electoral. Ara caldrà veure si el govern del PSC-ICV compleix aquesta ordre com està complint la retirada de pancartes de suport als presos polítics, estelades i llaços grocs dels espais públics, promoguda pels partits que donen suport a l’aplicació de l’article 155.

Moció d'Esquerra per donar nom a un espai públic de Gelida "Referèndum de l'1 d'octubre"

Al Ple Ordinari de l'Ajuntament de Gelida, previst pel proper dimarts a les 21 hores, Esquerra de Gelida porta a aprovació una moció perquè es doni el nom “Referèndum de l’1 d’octubre” a un espai públic, carrer o plaça de Gelida. Serà un reconeixement a totes les persones que van defensar les urnes durant el referèndum i el van fer possible, tant a Gelida com a la resta del país, així com els més de 1.000 ferits que va causar la brutalitat policial arreu de Catalunya. Us convidem a donar-ne suport assistint a la sala de plens. A continuació teniu el text íntegre de la moció: MOCIÓ D’ERC PER DONAR NOM A UN ESPAI PÚBLIC DE GELIDA “REFERÈNDUM DE L’1 D’OCTUBRE” EXPOSICIÓ DE MOTIUS L’1 d’octubre de 2017 passarà a la història de Catalunya per la vergonya de la repressió de l’Estat espanyol amb una dura violència desproporcionada davant d’una ciutadania absolutament indefensa, realitzant càrregues contra la població amb l’únic objectiu de requisar urnes. Unes imatges que van donar la volta al món i van significar la vergonya d’Europa. Tanmateix serà recordat per l’actitud cívica, serena, coratjosa, pacífica i persistent d’uns ciutadans i ciutadanes que van sortir a votar i exercir la democràcia malgrat les amenaces i l’estat de setge i por. L'informe final del Departament de Salut va donar com a xifra final de 1.066 les persones ateses pels fets de l'1 d’octubre producte de la de la brutalitat policial. Un fet que sens dubte marcarà per sempre la història contemporània del nostre país. Al mateix temps, reconeixem i agraïm profundament l’actitud i el comportament dels més de 2 milions de persones que el dia 1 d’octubre es van expressar a les urnes, i una especial menció als qui se’ls va usurpar el vot. Cal un reconeixement a tots els votants i també a tots els voluntaris, alcaldes i alcaldesses, electes locals i treballadors públics que van fer possible que es pogués votar. A Gelida, com a la resta de pobles de Catalunya, va sorgir un moviment ciutadà espontani per organitzar la defensa dels col·legi electorals.

EL TOC DE GELIDA 40 - Setembre 2017

PISOS A CAN PÀMIES? Llegiu El Toc de Gelida 40!

L’assistència massiva de la ciutadania al darrer ple municipal va aturar, de moment, l’aprovació d’aquest pla urbanístic de l'equip de govern PSC-ICV a l’Ajuntament de Gelida per permetre l’edificació de 28 pisos (4 blocs amb 7 pisos, de 4 plantes cadascun) i 15 cases unifamiliars a la finca de Can Pàmies, davant de l'Avinguda Europa. I ara què?   Estigueu informats al respecte llegint el número 40 d'El Toc de Gelida, el qual s’està repartint casa per casa, i també en format pdf clicant aquí. El Toc de Gelida 40 - Setembre 2017 by ERC Gelida on Scribd