Gelida

ERC GELIDA VA DESTAPAR FA 2 ANYS EL CAS DE L’ESGLÉSIA DEL CASTELL

El Castell de Gelida
Aquest dimarts a les 22:00 TV3 emet el reportatge "Buscant l'oremus" dins el programa "Sense ficció" on s’explica com i per què l'Església catòlica ha posat nom a seu desenes de milers de béns immobles. Un dels casos més rellevants és el del cementiri i l’església del Castell de Gelida, que TV3 destaca en els anuncis del programa.
ERC de Gelida va destapar el problema al 2016, portant al ple municipal una moció, que va ser aprovada per unanimitat, a favor de la titularitat municipal del Castell de Gelida. Segons ha explicat el regidor republicà Daniel García Peris “a petició del bisbat, el Cadastre va segregar del conjunt del Castell una parcel·la independent amb l’edifici de l’església i el cementiri”. Actualment tant l’Ajuntament com el bisbat en tenen el registre. El conflicte, per tant, és important.
Des del 2016, els regidors de l’Esquerra de Gelida han parlat amb el bisbat, els Amics del Castell i l’alcalde, preocupats per la situació.
La portaveu d’ERC Lluïsa Llop ha posat de manifest que “vam demanar la creació d’un grup de treball amb la representació dels grups polítics municipals i l’Associació d’Amics del Castell de Gelida per fer el seguiment d’aquest tema tan sensible per als gelidencs, però el govern del PSC-ICV s’hi va oposar”.
Lluïsa Llop, que ara és diputada, ha afirmat que "des d'ERC Gelida treballarem per poder clarificar la titularitat municipal de l’església del Castell de Gelida, que és evident que ha de ser de totes les gelidenques i els gelidencs que són qui l'han recuperat".
Podeu llegir la nota de premsa de TV3 al Facebook i en aquest enllaç http://www.ccma.cat/324/el-mapa-de-les-polemiques-immatriculacions-els-nous-i-silenciosos-bens-de-lesglesia/noticia/2887681/