Gelida

Esquerra de Gelida abandona el Ple per denunciar la pantomima de l’equip de Govern amb el pressupost

Ahir es va tractar al Ple de l’Ajuntament de Gelida l’aprovació del pressupost per a l’any vinent, però les regidores i el regidor de l’Esquerra de Gelida vam abandonar el Ple de l’Ajuntament. Per què? Ara us ho expliquem.
Aquest no és un Ple que puguem qualificar de “normal” sinó que és un dels més importants de l’any, ja que és on es decideix el full de ruta de tot el que farà l’Ajuntament, perquè el pressupost és això: predir quins ingressos tindrem i decidir a què dedicarem tota la despesa del proper any.
Des d’ERC de Gelida ho hem intentat tot per col·laborar amb aquest equip de Govern. Ja a l’inici de la crisi ens vam oferir a l’alcalde per fer el pressupost plegats i fer-nos-en corresponsables, hem presentat propostes a les reunions informatives, hem presentat al·legacions a posteriori, fins i tot, de cara al pressupost del 2017 vam presentar una proposta per escrit on ens oferíem a aprovar el pressupost a canvi que l’Ajuntament no s’endeutés més i eixugar deute, però, mai hem vist cap intent per part de l’equip de govern de permetre’ns cap tipus de col·laboració ni de participació.
Enguany, però, han anat un pas més enllà i a més de no intentar arribar a cap entesa amb nosaltres, ens han negat fins i tot la possibilitat d’analitzar bé el pressupost. Mai ens han enviat la documentació 15 dies abans del Ple, cosa que mentre ERC era a Govern ells ens van reclamar i nosaltres ho vam complir. Però aquest cop encara és pitjor, l'hem rebuda 2 dies abans del Ple i, com imagineu, no es poden analitzar els centenars de pàgines de xifres i dades en només 2 dies, és absolutament impossible.
Davant la nostra queixa, les respostes "caciquils" han estat dues:
  • Que pel seu calendari s’havia d’aprovar el pressupost el 4 de desembre. Un argument absurd quan aquest equip de govern ha arribat a aprovar pressupostos els mesos de gener i març de l’any en què el pressupost ja hauria de ser vigent.
  • Que tampoc passa res, perquè el pressupost és gairebé igual que el de l’any anterior. Sobre aquesta qüestió, ERC de Gelida té molt clara la funció de l’oposició: hem de controlar el que fan. En aquest sentit, ens hem fet un tip denunciar il·legalitats i irregularitats als pressupostos de temes que han aprovat i després han hagut de rectificar: des de fer-los tirar enrere la incorporació del crèdit del Pla d’Ajust Rajoy; a fer-los retirar de l’ordre del dia del Ple temes per no haver-los passat prèviament pels Patronats, a haver d’anular 5 mesos després una modificació de crèdit contrària a la llei, entre d’altres. I no parlem que seguim insistint que van tancar l’any 2012 en negatiu i que mai han incorporat aquelles pèrdues al pressupost (imagineu-vos que a casa vostra, a finals d’un any deveu uns diners, però feu veure que no existeixen. Oi que no desapareixeran aquests deutes?)
És una vergonya que no hagin volgut donar ni els 15 dies mínims per analitzar el pressupost, debatre’l internament i poder participar. De fet, la participació en el pressupost és impossible, quan ni tan sols hi ha transparència.

Ja n'hi ha prou d'aquest color!