Gelida

ERC proposa unitat estratègica i d’acció a Gelida per la República

La diputada al Parlament de Catalunya i candidata a l'alcaldia de Gelida, Lluïsa Llop
Fa mesos que l’ANC de Gelida va impulsar un procés de Primàries com a fórmula per fer convergir en una sola les candidatures independentistes.
ERC de Gelida des del principi vam plantejar la necessitat de seure tots, ANC i partits republicans (ERC, CUP, PDeCAT i Comuns), per parlar-ne i veure com es podia aconseguir aquesta unitat. Des del principi, Comuns i CUP van declinar legítimament sumar-se a aquesta llista conjunta per la qual cosa, des d’ERC, enteníem que en no poder ser-hi tots, no tenia sentit aquesta opció.
Aquesta setmana, des de Primàries s’ha tornat a convocar a tots els partits republicans per fer un darrer intent per tal que els tres partits se sumessin al projecte de Primàries. En aquesta reunió, a la qual els Comuns van declinar assistir per no compartir el seu objectiu, tots els assistents van confirmar les mateixes posicions ja expressades abans, fent, per tant, impossible una candidatura única.
Estant així les coses, i donat que sembla que hi haurà 5 candidatures republicanes a l’Ajuntament de Gelida (ERC, PDeCAT, CUP, Comuns i Primàries) de les quals 4 són també independentistes, des d’ERC vam proposar a totes les candidatures signar un compromís reiterant la voluntat d’estar a la disposició del govern de la Generalitat per avançar cap a la República catalana, posant l’Ajuntament de Gelida a disposició d’aquest objectiu, sumant-lo a l’AMI, donant suport a les entitats civils que treballin per l’obtenció d’aquest objectiu i comprometent-nos a només donar suport a candidatures republicanes a l’alcaldia de Gelida.
Esquerra de Gelida ha proposat a la resta de forces polítiques la unitat d’actuació en tot el que puguem fer des de Gelida per aconseguir i implementar la República catalana, malgrat la pluralitat de candidatures republicanes, com ja hem fet aquests darrers quatre anys.
Restem a l’espera de les respostes.