Girona

Totes les notícies

Ruta Republicana

Us esperem el proper dissabte 4 de març a la ruta Republicana de Girona en la qual ens parlaran de les dones de la Segona República. El recorregut començarà a 2/4 de 12 davant el bust de Prudenci Bertrana (Plaça de Catalunya) i finalitzarem amb un vermut al bar +CUB.

#PensantGirona; Una ciutat per a la gent gran.

El proper dijous 26 de gener de 2017 realitzarem el #PensantGirona sobre gent gran on parlarem de les persones de més de 65 anys amb diversos experts en el tema, com la Directora General de Famílies de la Generalitat de Catalunya que ens explicarà en què està treballant el departament, un membre de l'Associació de la Gent Gran de Sant Narcís que ens aproparà des de la seva experiència en el seu dia a dia i finalment la Directora Tècnica de Sumar  ens posarà com exemple un projecte adreçat a aquestes persones de més de 65 anys. Després de les seves intervencions s'obrirà el debat al públic assistent per tal de fer un intercanvi d'impressions sobre com hauria de ser una ciutat inclusiva i repúblicana per a la gent gran gironina. Obrirà l'acte la regidora i cap de l'oposició la senyora Maria Mercè Roca, moderarà l'acte la senyora Marta Morera, subdirectora de famílies de la Generalitat de Catalunya i ens farà la lectura de les conclusions el regidor el senyor Ricard Calvo.

Executiva oberta: "Hospital Josep Trueta"

Bona tarda, Us convoquem a la propera reunió de l'Executiva Local oberta que tindrà lloc el dimarts 10 de gener a les set del vespre a la seu local del partit (c/ Ultònia, 23 entresòl).  Amb el següent ordre del dia: 1. L'hospital Josep Trueta 2. Informacions diverses 3. Torn obert de paraules La reunió no s'estendrà més enllà de dos quarts de 21h del vespre. Ben cordialment, Bernat Costas President ERC-Girona * Agrairem confirmeu la vostra assistència a girona@esquerra.org

Executiva oberta: "Polítiques municipals per a les persones grans"

Bona tarda, Us convoquem a la propera reunió de l'Executiva Local oberta que tindrà lloc el dimarts 8 de novembre a les set del vespre a la seu local del partit (c/ Ultònia, 23 entresòl).  Amb el següent ordre del dia: 1.  Polítiques municipals per a les persones grans 2. Informacions diverses 3. Torn obert de paraules La reunió no s'estendrà més enllà de dos quarts de 21h del vespre. Ben cordialment, Bernat Costas President ERC-Girona * Agrairem confirmeu la vostra assistència a girona@esquerra.org                           * correu enviat als membres de l'Executiva Local d'ERC-Girona

Sopar de Fires

Assemblea Local + Sopar de Fires

Benvolgut company, benvolguda companya,    D’acord amb els Estatuts, el Reglament de Règim  Intern i la Carta Financera, em plau convocar-te a l’Assemblea Local d’ERC que tindrà lloc  el dijous 27d’octubre a les 7 del vespre al Restaurant El Pou de Can Gibert del Pla(Carrer del Montnegre, 51).  Amb la següent proposta d’ordre del dia: Elecció de la Mesa Aprovació de l’ordre del dia Lectura i aprovació, si escau, de l’acta de l’assemblea anterior. Ratificació de la Secretaria d’Imatge i Comunicació.  Aprovació liquidació pressupost 2015 secció local ERC-Girona.  Aprovació pressupost 2017.  Torn obert de paraules.  Us  recordem que per poder participar amb dret a vot a l’Assemblea Local cal que estigueu al corrent de pagament una setmana abans de la  data de celebració. Les persones que rebin la convocatòria però no estiguin al corrent de pagament només podran assistir-hi sense dret a vot.   Posteriorment farem el tradicional sopar de Fires al mateix local. ** El preu del sopar serà de 20€,

ERC Girona està de dol per la mort de la cultura de base amb el tancament del quiosc de Jaume I.

ERC-MES difon una esquela satírica per denunciar el tancament dels quioscos a la ciutat Aquesta acció coincideix amb el tancament del quiosc de Jaume I   La coalició critica els efectes negatius en relació a l’accés a la cultura El grup municipal d’ERC-MES a l’Ajuntament de Girona ha repartit i difós aquest matí una esquela satírica per denunciar el tancament dels quioscos a la ciutat. L’acció coincideix amb el tancament del quiosc de Jaume I, així com amb l’enderrocament imminent del de Plaça Catalunya. Maria Mercè Roca ha expressat preocupació per “un model de ciutat que enderroca punts de cultura com són els quioscos”, i ha afegit, “amb l’opinió en contra dels veïns”. Accés a la cultura Maria Mercè Roca ha considerat que els quioscos “són punts de trobada ciutadana i espais de fàcil accés a la cultura”, i ha contrastat la decisió de l’Ajuntament de Girona amb el de Barcelona, que va decidir allargar la concessió dels quioscos de la ciutat fins al 2030. Roca ha denunciat “un model de ciutat que enderroca punts de cultura”, i ha afegit, “amb l’opinió en contra dels veïns”. També ha expressat preocupació per la política “d’anar apartant de la geografia de la ciutat els seus elements més populars i emblemàtics”. Segons Roca, “el model de ciutat aparador que imposa el govern no és amable per als gironins i les gironines”. Prioritats equivocades L’esquela satírica que ha repartit el grup municipal d’ERC-MES aquest matí “pretén denunciar la desaparició dels quioscos de la ciutat”, i amb ells, “un punt de trobada ciutadana i d’accés a la cultura”. També han deixat clar que, tot i la literalitat de l’esquela, “el nostre grup està a favor que la ciutat aculli festivals”, però ha denunciat que el govern “faci incompatible aquests esdeveniments amb la cultura de base”. Han denunciat, en aquest sentit, que l’equip de govern “gasta però no inverteix” i que “té les prioritats mal enfocades”.

ERC-MES tornarà a presentar una proposta sobre Salari Mínim consensuada amb el govern.

La coalició va retirar-la el mes passat amb l’objectiu d’arribar a un acord   El grup municipal d’ERC-MES a l’Ajuntament de Girona està negociant amb el govern una nova proposta sobre Salari Mínim de Ciutat. Segons la coalició, la literalitat del text no agradava a l’executiu però “vam veure marge d’acord”, ha explicat Maria Mercè Roca. “El nostre objectiu és que la moció s’aprovi per avançar cap a una Girona més justa”, ha afirmat la portaveu. La moció es presentarà en el Ple ordinari del 10 d’octubre. Girona, ciutat cara Tot just fa pocs dies es va fer públic l’informe de l’OCU segons el qual el cost de la cistella de la compra a Girona és un 33% més car que la mitjana espanyola. En canvi, el Salari Mínim Interprofessional és el mateix per a tota Espanya, 655’20€ mensuals. En aquest sentit, Roca ha argumentat que “sembla raonable que es pugui reconèixer un salari mínim a nivell local” que tingui en compte les especificitats del territori i combati les desigualtats. La proposta L’objectiu de la coalició és que Girona reconegui un Salari Mínim al voltant dels 1.000€ mensuals “com a retribució bàsica i digna per cobrir les necessitats mínimes de les persones”, ha explicat Roca. Concretament, volen treballar perquè les empreses que contracta l’Ajuntament de Girona avancin cap aquest estàndard social, així com per iniciar campanyes per tal que les empreses de la ciutat apliquin voluntàriament el SMC. Aspectes jurídics Segons ha explicat la portaveu d’ERC-MES, la moció no hagués tirat endavant per dubtes jurídics del govern de la ciutat. Per Maria Mercè Roca, “aprovar una moció és expressar voluntat política, l’encaix jurídic s’ha d’estudiar a posteriori”, però tot i així van accedir a retirar el text per arribar a un acord. La preocupació de la coalició és que “el nou redactat no es converteixi en una simple declaració d’intencions”, i ha explicat que estan ultimant els detalls del text que permeti el consens amb el govern però, alhora, que no es buidi la proposta de contingut real

ERC-MES preguntarà al Ple per l'enderrocament del quiosc de Jaume I

Fa poc es va saber també que s’enderrocarà el quiosc de Plaça Catalunya   El grup municipal d’ERC-MES a l’Ajuntament de Girona preguntarà al proper Ple per l’enderrocament del quiosc del carrer Jaume I, que fa més de setanta anys que està en aquell punt. Fa poc es va saber també que s’enderrocarà el quiosc de Plaça Catalunya, per motius urbanístics i de mobilitat. Maria Mercè Roca ha anunciat que preguntarà “quins són exactament aquests motius” i demanarà “que es motivi millor la decisió”. Demanaran explicacions   Maria Mercè Roca ha explicat que el grup municipal d’ERC-MES a l’Ajuntament de Girona “demanarà explicacions” pel futur enderrocament del quiosc del carrer Jaume I, que fa més de setanta anys que està en aquell punt. El govern ha esgrimit arguments “urbanístics i de mobilitat”, els mateixos que va donar per justificar l’enderrocament del quiosc de Plaça Catalunya. La coalició considera que la decisió “no està prou motivada” i en demanarà una major justificació. A Plaça Catalunya, un cas semblant   El grup municipal d’ERC-MES també va demanar explicacions per l’enderrocament del quiosc de Plaça Catalunya, i va arribar a proposar que es reconvertís aquell punt en un espai informatiu per a les entitats. La negativa del govern a la proposta en provocarà l’enderrocament sota “criteris urbanístics i de mobilitat”. “En aquella ocasió vam preguntar quins eren aquests criteris urbanístics i de mobilitat”, ha explicat Roca, “i no se’ns va respondre adequadament”. La portaveu del grup ha anunciat que aquesta vegada tornarà a preguntar per aquests criteris en el cas del quiosc de Jaume I.