Girona

Totes les notícies

Comunicat d'ERC Girona en relació als fets ocorreguts el 6 de desembre

Des d’ERC Girona lamentem els incidents de violència ocorreguts aquest matí. Tot i la tensió i crispació intencionada d’alguns partits, com a societat hem de ser capaços i capaces de defensar els nostres drets des del pacifisme i la cultura de la no violència, vingui d’on vingui.  Des d'ERC Girona defensem i reivindiquem el dret a la llibertat d’expressió i de manifestació. No obstant, considerem que el problema no és que es manifesti un partit legal, sinó que feixistes se'ls permeti organitzar un partit legalment i, per tant, fer manifestacions sota empara legal. Quan la legalitat falla, el poble es revolta. Però hem de ser capaços de respondre des del pacifisme. Considerem que és important portar a terme una investigació dels fets ocorreguts i que s’ha saldat amb una persona ferida de gravetat i d’altres amb ferides lleus.  Des d'ERC Girona volem expressar tot el nostre escalf a la família i amics i li desitgem una ràpida recuperació al ferit de gravetat i a la resta de persones ferides. I demanem, en aquest sentit, que s'obri una investigació diligent per esclarir els fets i que han provocat aquest ferit.

Adam i Quim

La candidatura d’ERC Girona incorpora Àdam Bertran, un dels líders del moviment independentista a la ciutat

La candidatura d’ERC Girona, que encapçala Quim Ayats, ha incorporat, Àdam Bertran, que concorrerà a la llista de les pròximes eleccions municipals. L’Àdam, que és un dels líders del moviment independentista a la ciutat, ha estat coordinador de l’ANC Girona i és membre de Girona Vota.   Nascut el 1987, és mestre d’educació infantil i psicopedagog. Ha realitzat un postgrau en Direcció i Gestió de centres educatius i, actualment, treballa com a professor associat a la Universitat de Girona i en una entitat sense ànim de lucre dedicada als serveis educatius. L’Àdam també és intèrpret de llengua de signes i treballa puntualment com a guia intèrpret de persones sordcegues arreu de Catalunya. A nivell associatiu ha estat implicat a diferents entitats com Creu Roja a través de la qual va crear i assumir la presidència del Consell Local de Joventut Blanes. I, alhora, va representar Creu Roja Joventut a la demarcació de Girona. Posteriorment, va forma part del Consell d’Estudiants de la UdG on va ser-ne el coordinador general.   Ha treballat també durant tres anys a la Xarxa d’escoles catalanes La Bressola, de la Catalunya Nord, i fins l’octubre ha estat el Coordinador de l’ANC a Girona i membre del comitè de Girona Vota. “He acceptat la proposta d’anar a la llista per la ciutat i per en Quim. Per un costat, sempre he tingut ganes de fer coses per la ciutat i la seva gent, col·laborar i ho he fet sempre des de diversos espais i entitats, però ara se’m dóna la possibilitat de representar un projecte en el qual hi crec, i no només això, sinó de treballar colze a colze amb una persona en qui crec i ha demostrat el seu bagatge, capacitat i compromís quan va ser regidor, en Quim Ayats”, ha manifestat. Bertran ha explicat que s’incorpora a la llista d’en Quim perquè vol treballar per millorar la ciutat i, especialment, en temes com la pobresa i les desigualtats però també en temes com mobilitat, educació i integració.

ERC Girona aposta per convertir l’Institut Narcís Xifra en el centre referència de la formació professional a Girona

ERC Girona vol convertir l’Institut Narcís Xifra en el centre de referència de la formació professional a Girona. El nou institut a Sarrià de Ter, que ha anunciat el Departament d’Ensenyament, suposa una “oportunitat” i un “nou impuls” pel Xifra i, a la vegada, obre la porta a replantejar tota l'oferta formativa de tota la ciutat. L’alcaldable d’Esquerra Girona, Quim Ayats, defensa que els joves han de poder accedir a centres “més propers als seus domicilis” i, d’aquesta manera, “crear un pol formatiu i de prestigi amb una oferta de cicles formatius que respongui a les demandes de mercat i que generi ocupació de qualitat.” Des d’Esquerra Girona es proposa, en aquest sentit, crear una taula per l'educació, que sigui operativa, amb els agents implicats on hi ha de ser l’Ajuntament de Girona, la Universitat de Girona, les AMPA, els moviments de renovació pedagògica i la Generalitat de Catalunya. “Creiem que és a través d’aquest espai de reflexió i debat on hem de dibuixar la ciutat que volem d’aquí a 5 o 10 anys en l’àmbit educatiu. Hi hem de ser tots, per poder-ho fer entre tots i per a tots”, ha destacat el candidat a l’alcaldia de Girona d’ERC, Quim Ayats. ERC Girona adverteix que la comunitat educativa ha d’afrontar dos grans reptes immediats. En primer lloc, l’augment d’estudiants als instituts durant els pròxims anys i, alhora, la fuga de talent constant que tot i tenir una formació acadèmica de qualitat no s’acaba quedant a al ciutat. Per Esquerra, l’educació i la formació formen un àmbit estratègic de primer ordre pel que fa als drets de la ciutadania i a la construcció i el progrés de la comunitat. La ciutat de Girona ha de situar l’educació entre les seves prioritats. Ayats afirma que “cal estar al costat els agents educatius de la nostra ciutat per donar resposta als reptes immediats” i alhora “donar sortida al talent” que es crea. “La manca d’una formació professional que respongui a les demandes del mercat laboral o la manca d’acompanyament de l’alumnat a l’hora de prepara o escollir el seu itinerari educacional o ocupacional ens ha portat a l’actual situació.

ERC convoca primàries per escollir la candidatura a l’alcaldia de Girona

Hi podran participar militants, amics i simpatitzants d'ERC Girona el 4 d'octubre al Saló de descans del Teatre Municipal de Girona L’executiva local d’Esquerra Republicana de Catalunya a Girona ha acordat la convocatòria d’eleccions primàries per escollir la candidatura que concorrerà a les properes eleccions municipals a la ciutat. L'elecció es durà a terme el proper dijous 4 d'octubre en una Assemblea al Saló de descans del Teatre Municipal de Girona. El principal objectiu de la convocatòria de primàries és el de reforçar l'equip humà que haurà d'encapçalar el projecte municipal d'Esquerra a la ciutat de Girona. Així, l'Executiva Local té la voluntat que sigui un procés obert i transparent i que permeti que l'entorn d'Esquerra a Girona prengui partit escollint la persona més adequada per encapçalar el projecte polític per la ciutat. Qui hi pot participar? La tria de la candidatura es farà el dijous 4 d'octubre en una Assemblea al Saló de descans del Teatre Municipal de Girona. Hi podran participar amb dret a vot les persones militants, simpatitzants i amigues adscrites a la Secció Local d’ERC Girona amb més de tres mesos d’antiguitat, així com la militància de les Joventuts d’Esquerra Republicana majors de 18 anys. Des de la secció local d’Esquerra animen a totes les persones militants, simpatitzants i amigues a participar d’aquest procés. Cordialment, Secció local d’ERC Girona

Marta Vilalta, Girona

Marta Vilalta, al Sopar de la República a Girona

El passat dimecres 18 d’abril els militants i amics d’Esquerra Girona vam poder compartir àpat i tertúlia amb la nova portaveu del partit, Marta Vilalta, en el marc del Sopar de la República. Amb aquesta cita anual que s'emmarca en els actes del 14 d’abril, dia de la República, es volen apropar a la ciutadania els valors republicans que guien l’ideari del partit i l’acció de govern tan a nivell nacional com municipal. En el seu parlament inicial la Marta Vilalta va fer un repàs de la situació actual del partit a nivell nacional, fent especial menció a l’estat de les negociacions per a formar govern. En aquest sentit va voler destacar el compromís d’Esquerra en la formació d’un govern efectiu que permeti recuperar les institucions i aixecar el 155 a l’espera de la tramitació de les lleis que permetrien la investidura del president Puigdemont. Vilalta també va destacar la importància del municipalisme en la construcció de la República, fixant les eleccions municipals del 2019 com un contesa estratègica per al país. En paraules de la nova portaveu, després dels objectius de l’1 d’Octubre i el 21 de desembre, el país està a l’espera de qualsevol nova oportunitat que pugui ser la definitiva. I aquestes noves oportunitats poden ser les eleccions municipals, a les que no estem donant prou rellevància. Esquerra passarà de 700 llistes a més de 800, fent un salt molt important i essent present a gairebé tots els municipis del país. El sopar va ser també el primer acte de la nova executiva local escollida el passat 12 d’abril i va servir per a presentar-nos en societat i compartir amb tots els assistents els dubtes i reptes que afronta el partit de cara als propers mesos. Tenim clar que, tal i com ens va dir la Marta, el 2019 serà un any de canvis i que des d’Esquerra Republicana hem d’oferir a la ciutadania un projecte il·lusionant que sigui el pal de paller municipal dels 2 eixos sobre els que pivota la política catalana: la construcció de la República i les polítiques socials.

Trenquem estereotips. Taller antirumors sobre immigració.

El dimecres 31 de gener de 18h a 20h al Centre Cívic de Santa Eugènia, des d'ERC Girona hem organitzat una jornada sobre polítiques migratòries.  La sessió estarà dividida en dues parts. La primera serà una xerrada a càrrec de l’Oriol Amorós, secretari d’Igualtat, Migracions i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya on el públic podrà intervenir. La segona part serà un taller antirumors que doni eines per trencar amb estereotips vers la població immigrada.