Girona

Esquerra Girona reclama millores als carrils bici, més aparcaments i bicicletes elèctriques a la Girocleta

Anabel Moya, Annabel Moya, Quim Ayats, Joaquim Ayats, Adam Bertran, Àdam Bertran, Girona, ERC Girona, Esquerra Girona
D'esquerra a dreta, els regidors del grup municipal d'ERC Girona Àdam Bertran, el portaveu Quim Ayats i Anabel Moya

L'estudi de la viabilitat de les bicicletes elèctriques serà una de les propostes que Esquerra posarà sobre la taula a l'hora de negociar els pressupostos

Els republicans també proposen incorporar bicicletes elèctriques a la Girocleta pels usuaris de barris amb pendents pronunciats com Palau o Montjuïc

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya a Girona presentarà una moció al proper ple de l’Ajuntament de Girona, el dilluns 11 de novembre, per apostar per un model de mobilitat sostenible potenciant els desplaçaments en bicicleta a la ciutat.

Pels republicans, cal que els gironins i les gironines puguin pedalar de forma àgil i segura d’un costat a l’altre de la ciutat, i per a fer-ho possible cal ampliar les infraestructures existents, en especial els aparcaments de bicicletes i els “carrils bici”, on també s’hi hauria d’actuar per netejar-los d’obstacles, i millorar i homogeneïtzar la seva senyalització.

Per Esquerra Girona també és important fer de la bicicleta un mitjà més accessible per a tothom, tant a nivell econòmic com d’utilitat. La promoció d’iniciatives de donació de bicicletes o l’ampliació del servei de bicicletes públiques (la Girocleta) permetria acostar aquest mitjà de transport a més usuaris, a la vegada que la introducció de bicicletes elèctriques a la Girocleta oferiria un millor servei a veïns de barris amb pendents pronunciats com Montjuïc o Palau.

Totes aquestes millores centren l’interès de la moció dels republicans, que basen les propostes en la reforma del Pla de Mobilitat Urbana (PMU) en col·laboració amb entitats i ciutadania, revisar les deficiències urbanístiques que poden resultar perilloses pels ciclistes o reforçar els controls en vehicles que obstaculitzin carrils bici.

L’ampliació de diversos aparcaments de bicicletes i la creació d’espais segurs on guardar-les a prop de l’estació de trens (inspirats en el servei “Bicibox”) també entren dins les propostes de la moció, que es completen amb la revisió dels horaris, tarifes i flota de la Girocleta, servei pel que el grup republicà posarà sobre la taula estudiar la viabilitat d’incloure-hi bicicletes elèctriques quan s'hagin de negociar els pressupostos.

Finalment, també es demana que es doni compliment a una moció aprovada per unanimitat l’any 2015 que va presentar Mou-te en Bici, i que l’entitat porta reclamant des de llavors, on ja es reclamaven bona part de les demandes que han presentat els republicans, i que quatre anys després encara no s’han dut a terme.