Girona

Esquerra Girona defensa una solució tècnica al projecte del nou Trueta

El grup municipal prioritza que l’hospital es quedi a Girona, però entén que la decisió final es basi en criteris tècnics de salut

El portaveu Quim Ayats remarca que el principal objectiu és que en surtin beneficiats els usuaris i el conjunt de la ciutadania

“Ha de ser el millor hospital que doni el millor servei als nostres ciutadans i ciutadanes”, sosté Ayats

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya a Girona considera que el nou hospital doctor Josep Trueta ha de ser un centre sanitari de referència per les comarques gironines i pel país. El canvi d’ubicació, que té previst anunciar en breu el govern de la Generalitat, suposarà una de les decisions estratègiques en l’àmbit sanitari més importants per les futures generacions. És per això que Esquerra reconeix que malgrat li agradaria que el nou hospital sigui construït a la ciutat de Girona, entén que la decisió final acabi sent tècnica.

“Sigui a Girona nord o Girona sud, ha de ser un projecte que tingui com a objectiu que en surtin beneficiats els usuaris i el conjunt de la ciutadania”, afirma el portaveu republicà Quim Ayats. “De la mà de l’hospital Santa Caterina o als terrenys de Domeny s’ha d’alçar un referent sanitari i un model d’èxit pel país i les comarques gironines”, assegura. “Ha de ser el millor hospital que doni el millor servei als nostres ciutadans i ciutadanes”, conclou Ayats.

Alhora, Esquerra Girona considera que és important que aquesta decisió tingui en compte un criteri d’equilibri territorial. L’actual hospital Josep Trueta cobreix un servei de proximitat al sector de Gironès nord i al Pla de l’Estany, alhora que actua com a equipament especialitzat d’alta complexitat que dona servei al conjunt de les comarques gironines.