Girona

ERC Girona trasllada les peticions de l’Escola Balandrau a Educació i demana reduir ràtios al sector oest per mantenir el P3 a Montfalgars

Quim Ayats, Àdam Bertran, Martí Fonalleras, Balandrau, Educació, Girona
Reunió dels regidors Quim Ayats i Àdam Bertran amb Martí Fonalleras, dimarts al matí

Els republicans han obtingut el compromís aquest dimarts al matí, després de reunir-se amb el director dels serveis territorials d’Educació a Girona, Martí Fonalleras

A més d’aquesta acció, s’ha acordat amb el Departament estudiar una baixada de les ràtios d’alumnes a Santa Eugènia, Can Gibert del Pla i Sant Narcís, que garanteixi mantenir la línia de P3 a l’Escola Montfalgars i recuperar la del Dalmau Carles

Des que el Departament d’Educació va comunicar que estudiava reduir el grup de P3 de l’Escola Balandrau de Girona, el grup municipal d’ERC a la ciutat es va posar a disposició de la comunitat educativa. Després de parlar amb les famílies i amb diferents representants de l’administració per intentar trobar una solució a aquesta situació, ha acabat obtenint, en una reunió aquest dimarts amb el director dels serveis territorials d’Educació a Girona, Martí Fonalleras, el compromís de frenar el tancament de la línia, fet que el mateix Fonalleras va comunicar ahir al vespre a la direcció del centre.

El regidor d’ERC a Girona, Àdam Bertran, es mostra satisfet amb aquesta solució. “En els darrers dies hem parlat amb totes les parts i hem traslladat les demandes i propostes al Departament per trobar una solució a les necessitats immediates de l’escola i de les seves famílies”, assenyala. “Tot i així, no podem oblidar que l’oferta educativa és quelcom que s’ha de planificar a llarg termini, amb una visió global de ciutat en comptes d’una mirada individualitzada, i això és el que hem demanat”.

En aquest sentit, el regidor republicà recorda que, per qüestions demogràfiques, el nombre d’infants que es matricula cada any a P3 a la ciutat de Girona s’ha anat reduint i seguirà fent-ho, amb un impacte evident sobre el món educatiu. “És per això que cal planificar l’oferta educativa a llarg termini i amb mirada àmplia; per donar resposta a aquest repte i a d’altres igualment importants com la segregació escolar”, assenyala Bertran.

Per aquest motiu, a més d’atendre la necessitat de racionalització de l’oferta educativa a la ciutat (tenint en compte que hi haurà més d’una trentena d’infants menys de cares al curs vinent a P3), el grup municipal d’ERC a Girona proposa d’aprofitar aquesta oportunitat per millorar les ràtios a Santa Eugènia, Can Gibert i Sant Narcís, fet que permetria “poder treballar en millors condicions a tots els professionals, per adaptar-se més i millor a les necessitats dels barris”.

El Departament s’ha compromès a estudiar aquesta possible reducció dels ràtios d’alumnes per mestre pel curs vinent, ja que segons Quim Ayats, portaveu d’ERC Girona, “aquesta és una demanda històrica dels centres educatius d’aquesta zona de la ciutat”.

Altres mesures que ERC defensa és estudiar la possibilitat de, a mitjà termini, disposar d’instituts-escola a la ciutat de Girona per poder modular més eficaçment les pujades i baixades demogràfiques; seguir treballant per la supressió dels barracons a les escoles a curt i mitjà termini, i seguir treballant en l’aprovació del decret d’admissió i matriculació d’alumnat, que pot esdevenir una eina útil per poder reconfigurar l’oferta educativa contemplant l’oferta pública i concertada en la seva globalitat.

Malgrat la responsabilitat del Departament en la planificació educativa, Bertran recorda que l’Ajuntament també hi té un paper fonamental, “preveient i anticipant les problemàtiques futures, generant el debat en el marc del CEM i traslladant propostes als responsables últims”. En aquest sentit, el regidor lamenta que a Girona “fa molts anys que l’Ajuntament no assumeix aquest paper”,  i emplaça l’executiu de Marta Madrenas a fer una “aposta valenta i decidida per l’educació i a planificar l’oferta educativa a deu anys vista”.

En els propers anys seguirà disminuint la demanda de places a P3 i augmentant a la secundària, i aquest fet “pot esdevenir una oportunitat per a la ciutat que, si és capaç de coordinar i planificar polítiques educatives, socials i de mobilitat, podrem millorar en cohesió social i territorial, avançant cap a una Girona d’oportunitats per a tothom”, diu Bertran.

“Cal fugir del populisme i dels arguments demagògics que de vegades s'empren per part de certs col·lectius”, afegeix el republicà. “El grup d’ERC som aquí per ser útils i per complir els nostres compromisos amb la ciutadania, i per això treballarem de forma incansable amb tothom per garantir, en aquest cas, un sistema educatiu de la màxima qualitat i del màxim consens”.