Girona

ERC Girona reclama al govern municipal que prioritzi la construcció del pont entre Vista Alegre-Carme i Montilivi

El pont està projectat al número 54 del carrer del Carme.
JxCat reconeix que és un projecte que no es farà de forma immediata tot i que fa 14 anys que està guardat en un calaix

Els republicans denuncien que es tracta d’un altre incompliment dels compromisos que el govern municipal havia adquirit amb la ciutadania
El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya a Girona requereix al govern de JxCat que prioritzi la construcció del pont per a vianants i bicicletes que uneixi els barris Vista Alegre-Carme i Montilivi. Els republicans lamenten que fa 14 anys que el projecte està aparcat i exigeixen al govern que faci efectiu el decret d’alcaldia del 8 de gener de 2019 el qual n’encarregava un estudi sobre la seva viabilitat. De fet, la construcció del pont està prevista en el planejament urbanístic de la ciutat i l’Ajuntament és propietari dels terrenys on es construiria.

ERC es mostra decebuda pel posicionament del govern municipal, ja que, al darrer Ple, el regidor de JxCat Lluís Martí va reconèixer que no és un projecte prioritari i que, per tant, no es farà de forma immediata. “Com aquest, hi ha altres projectes contemplats en l’acord de pressupostos de relligar barris amb infraestructures i es faran allà on es pugui”, va assegurar el regidor de JxCat, que sosté que “els calendaris urbanístic son complexes”. Davant d’aquestes afirmacions, ERC denuncia que, altre cop, el govern està incomplint un compromís que havia adquirit amb la ciutadania i exigeix la construcció del pont.

Esquerra Republicana de Girona recull les reivindicacions veïnals dels dos barris, que tan sols els separen uns metres en línia recta a banda i banda de l‘Onyar. Aquesta separació natural provoca que diàriament milers de veïns del sector estiguin allunyats de serveis bàsics com el CAP de Montilivi o l’escola Pericot, o d’espais naturals com la via verda del carrilet. ERC remarca que l’actual passera de ciment que hi ha a la llera és totalment insuficient i inaccessible per persones amb mobilitat reduïda. Una passera que queda inundada, i per tant inutilitzada, cada cop que plou i creix el riu.