Girona

Quim Ayats: “Amb la Taula de Ciutat hem de donar resposta a l’emergència social i econòmica”

El portaveu d'ERC Girona, Quim Ayats, i la regidora M. Àngels Cedacers.
Avui es posa en marxa la Taula de Ciutat, la iniciativa d’ERC Girona per fer front a la crisi derivada de la Covid-19.

Regidors de tots els grups municipals i tècnics de l’Ajuntament fan avui la primera sessió de treball conjunta per definir els objectius i els reptes.
La Taula de Ciutat es posa en marxa. És previst que avui a les 16h tingui lloc la primera reunió de treball per començar a establir les bases de l’estratègia en tots els àmbits per fer front a la crisi social i econòmica que està portant la pandèmia de la Covid-19. La iniciativa, que va ser proposada per Esquerra Republicana de Catalunya a Girona i que va rebre el suport de totes les forces polítiques de l’Ajuntament, neix amb el repte de ser un espai de treball obert, ambiciós i no només retòric, on les diferents veus que conformen la ciutat puguin proposar i perfilar accions de forma horitzontal. “ERC va presentar la iniciativa amb la voluntat d’anar més enllà de les taules de partit per trobar solucions”, afirma el portaveu republicà Quim Ayats, que sosté que “és imprescindible que comptem amb tothom”.

En aquesta primera reunió de treball prevista per avui servirà per acotar objectius i reptes. A partir d’aquí s’obrirà un espai virtual de debat per recollir dades i documentació que qualsevol persona o col·lectiu podrà fer les seves aportacions a través de la web de la Taula de Ciutat, que s’habilitarà a la pàgina de l’Ajuntament de Girona. Finalment, els dies 25 i 26 de setembre es durà a terme a l'Auditori de Girona una trobada oberta al públic en format ‘hackató’, una experiència de treball col·laboratiu entre ciutadans per desenvolupar projectes i trobar solucions a reptes com ara és el cas de la Covid-19. “Hem de passar de les idees a propostes concretes”, afirma Ayats, que afirma que “després d’aquesta emergència sanitària hi ha una emergència social i econòmica, i això exigeix que hi siguem tots per tenir capacitat per donar-hi resposta”. “El teixit productiu de la nostra ciutat no es pot trobar amb pals a les rodes en el seu camí, necessiten efectivitat, necessiten ajuda, necessiten respostes”, conclou el portaveu d’ERC a Girona.