Girona

Quim Ayats: “Els projectes anunciats per Salut són un èxit col·lectiu”

L'actual edifici de l'hospital Trueta.
El portaveu d’ERC Girona veu positiu que s’hagi desencallat el nou Trueta, “un projecte llargament reivindicat”.

Ayats celebra el pla d’actuació “ambiciós” en centres d’atenció primària de la ciutat on s’havien detectat més necessitats.
Esquerra Republicana de Catalunya a Girona considera una bona notícia per la ciutat i pel conjunt de les comarques gironines el triple anunci que ha fet el Departament de Salut del Govern de la Generalitat. Per una banda, la construcció del nou Hospital Universitari Doctor Josep Trueta, que és una de les decisions estratègiques més rellevants dels darrers anys en l’àmbit d’equipaments del sistema sanitari públic gironí. I per l’altra, les millores en els centres d’atenció primària (CAP) dels barris de Taialà, Can Gibert del Pla i Barri Vell, i la construcció d’un de nou a l’Eixample. A tot plegat, també s’hi suma el compromís del Departament de Salut de l’edificació d’un nou centre d’urgències d’atenció primària (CUAP) al sector nord de la ciutat de Girona. “Els projectes que es posaran en marxa ens obren una finestra d’oportunitat per sumar, ampliar serveis i afrontar els reptes de futur”, assegura el portaveu republicà Quim Ayats, que posa en valor la feina realitzada pel Departament de Salut per desencallar-los.

La construcció del nou Trueta genera nous objectius que “han d’anar encaminats en la direcció d’un hospital de prestigi i de referència no només per a les comarques gironines, sinó també pel conjunt del país”, sosté Ayats, “un nou hospital que permeti donar la millor resposta a les necessitats de salut dels veïns i veïnes de l’àrea urbana i la resta d’usuaris de les comarques gironines durant les properes dècades”. “Les ciutats de Girona i de Salt comparteixen els projectes de futur d’aquestes noves infraestructures, i estic convençut que serà un èxit col·lectiu”, remarca el portaveu d’ERC a Girona. Ayats considera que el nou projecte també generarà el repte del futur campus de salut de la Regió Sanitària Girona, amb la projecció de les facultats de Medicina i d’Infermeria de la Universitat de Girona. “És molt important que el projecte contempli la integració de l’activitat assistencial, docent i de recerca, i amb plena vinculació a la Universitat de Girona”, remarca el portaveu d’Esquerra Republicana.

Així mateix, Quim Ayats valora positivament que Salut hagi atès els requeriments veïnals i desplegui un seguit d’actuacions en els centres d’atenció primària en aquells barris de Girona on hi ha detectades més necessitats. “Era necessari reformar el CAP de Santa Clara, l’ampliació del CAP de Taialà i el desdoblament de Montilivi, i el Departament ha escoltat les peticions i ha posat en marxa un pla de treball per executar les millores”, afirma Ayats. Així mateix, el sector nord de Girona no quedarà desatès i mantindrà un equilibri territorial, amb l’anunci de la construcció d’un nou centre d’urgències d’atenció primària. “Salut es compromet a garantir el projecte amb la capacitat suficient per atendre les necessitats de la població i el conjunt de municipis de l’entorn”, destaca el portaveu d’Esquerra Republicana. Per últim, Ayats també assegura que la construcció del nou Trueta a la zona sud de Girona comportarà una gran millora per la dinamització dels barris de Santa Eugènia i de Can Gibert del Pla, i una oportunitat de futur per tot el sector.