Girona

ERC Girona proposa un Pla de xoc per minimitzar l’impacte de les onades de calor

Els regidors i regidores d'ERC Girona, durant una reunió d'aquesta setmana a la sala Diumé.
Els republicans reclamen proveir els centres educatius públics amb sistemes de climatització adequats i el màxim de sostenibles.

Demanen elaborar un mapa de tota la ciutat que permeti detectar els barris i espais públics més afectats per aquest fenomen.
Esquerra Republicana de Catalunya a Girona vol que es posi en marxa un Pla de xoc per fer front a les onades de calor a la ciutat. La iniciativa, que es presentarà en format moció al pròxim Ple Municipal, pretén que el consistori gironí impulsi un seguit d’actuacions el màxim d’ambicioses possible capaç d’avançar-se i minimitzar l’impacte de les altes temperatures. “Cada cop tenim més onades de calor i hem de donar respostes específiques a la realitat de cada barri, col·lectiu i activitat que s’organitzi a la ciutat durant les setmanes que hi hagi aquests fenòmens”, sosté el portaveu d’ERC Girona Quim Ayats.

Precisament un dels col·lectius que ha insistit més en les seves reivindicacions en aquest aspecte és l’educatiu. És per això que Esquerra Republicana a Girona planteja proveir els centres educatius públics de la ciutat amb sistemes de climatització adequats i el màxim de sostenibles. “Proposem mitigar l’efecte illa de calor a través de mesures com ampliar el projecte de les cobertes verdes, pacificar els entorns escolars i, en relació als patis, eliminar progressivament l’asfaltatge i incrementar la vegetació”, explica el regidor Àdam Bertran. D’altra banda, els republicans proposen reforçar el seguiment dels col·lectius més vulnerables a la calor, com són la gent gran, les persones amb problemes cardíacs i malalties cròniques i les persones sense llar.

A nivell tècnic, Esquerra Republicana a Girona proposarà al Ple Municipal fer un seguiment periòdic de la intensitat i evolució de les illes de calor dins el municipi, a través de l’elaboració de cartografies termogràfiques o mapes de calor. “Aquest sistema ens permetrà detectar els barris i espais públics més afectats per aquest fenomen amb l’objectiu de guiar futures actuacions”, argumenta el portaveu d’ERC Girona Quim Ayats. Pels republicans, aquesta eina ha d’anar acompanyada d’un reforç de les campanyes municipals de sensibilització i de foment de les bones pràctiques en relació a les altes temperatures, que també han de servir per informar la ciutadania sobre com actuar en cas de tenir persones vulnerables a càrrec o detectar situacions de cops de calor.