Girona

Projecció del documental ‘Las Maestras de la República’ per commemorar el 83è aniversari de la proclamació de la República

La Secció Local d’ERC de Girona ha projectat aquest dijous al vespre el documental ‘Las Maestras de la República’, per commemorar el 83è aniversari de la proclamació de la República. En l’acte, que ha tingut lloc al Centre Cultural de la Mercè hi ha col·laborat FETE-UGT i el Nucli Paulo Freire de la UdG.

Ha estat un cinefòrum al qual hi ha assistit una cinquantena de persones i que ha comptat amb Salomó Marqués, professor del departament de Pedagogia de la UdG, Roser Font, exsecretària general de FETE-UGT Catalunya i David Pujol, mestre, pedagog i director de la revista Alberes.

El documental ‘Las Maestras de la República’, de Pilar Pérez Solano va guanyar el Goya al Millor Documental de 2013, i pretén difondre el caràcter democràtic, modern i transformador de les mestres de la Segona República. En aquest acte, ERC va voler deixar palès que l’educació va constituir un dels grans compromisos socials de la democràcia de la Segona República. L’objectiu era configurar l’estat docent, que portaria la cultura i l’ensenyament als racons més remots del país per construir una societat més justa, lliure, equitativa i solidària.

Les mestres de la República van participar de forma compromesa i valenta en el desenvolupament d’aquest projecte. Representaven el model de dones modernes i independents. Elles serien les responsables, en bona mesura, de la nova identitat ciutadana, d’educar el seu alumnat en els valors d’igualtat, llibertat i solidaritat, tant a través de la transmissió en els continguts a les aules com, sobretot amb el seu exemple personal.