Girona

Esquerra Girona proposa adquirir locals tancats per oferir-los a través de lloguers assequibles i dinamitzar el comerç de proximitat

Esquerra proposa adquirir locals tancats per oferir-los a través de lloguers assequibles a autònoms i persones emprenedores i, així, dinamitzar el comerç de proximitat.

L’objectiu de la proposta és dinamitzar aquells barris de la ciutat on hi ha més locals tancats o més necessitat de comerços de proximitat.

“Amb aquesta iniciativa volem dinamitzar la vida econòmica i social dels barris de la ciutat i, alhora, fomentar l’autoocupació dels nostres veïns i veïnes. Un barri ple de comerços és un barri més viu, més dinàmic i més segur”, ha manifestat el candidat d’Esquerra Republicana, Quim Ayats.

Defensem un model de desenvolupament econòmic que no passa ni per posar impediments a l’activitat econòmica ni per la barra lliure. El nostre model de desenvolupament econòmic passa pel foment de l’activitat econòmica respectuosa amb la seva societat i el seu entorn”, ha afegit Ayats.

En una primera fase, es farà un estudi per buscar aquells locals que més interessen segons els criteris de necessitats dels barris i, posteriorment, s’obrirà una segona fase per redactar les bases per poder participar a la convocatòria de locals municipals a preus assequibles.

Ayats ha explicat que Esquerra vol “bastir un model de comerç urbà que vertebri i cohesioni socialment els barris, els faci segurs, integradors i plens de vida. A més evitarem que els veïns del barri s’hagin de desplaçar amb vehicle per comprar, i disposem d’una mobilitat més sostenible.”

“Volem un model que garanteixi la pervivència d’una àmplia oferta de petit comerç independent i eficient”, ha afegit.

El Pla de Treball 2019-2023 contempla un total de 13 propostes adreçades a dinamitzar l’activitat comercial de la ciutat, i 16 propostes més orientades a la promoció econòmica per impulsar una economia diversificada, competitiva i sostenible.

Una de les propostes d’aquest àmbit, vinculada tamb a l’àmbit de l’envelliment actiu, passa per impulsar iniciatives de mentoring a les persones emprenedores a través del voluntariat de persones jubilades o prejubilades, amb bagatge professional en la creació de projectes empresarials i que vulguin acompanyar i assessorar a aquests nous emprenedors i emprenedores.

Esquerra també promourà la modernització del comerç local, afavorint la seva digitalització i l’establiment de canals de venda online, entre altres propostes adreçades a dinamitzar i fomentar l’activitat comercial de la ciutat.

Esquerra Republicana a Girona presenta pel pròxim mandat un total de 400 mesures que posen l’accent en els barris, i els seus veïns i veïnes, amb l‘objectiu de millorar la qualitat de vida de tothom.