Girona

Per un govern republicà unitari

Ens vam presentar a les eleccions municipals a Girona dient que ERC era l’impuls que Girona necessita, que no ens podíem permetre el luxe de tenir una ciutat parada, que calia afrontar els debats amb determinació i ser capaços de prendre decisions amb el màxim consens possible.

El nostre discurs no ha canviat passades les eleccions. Continuem dient que cal que desencallem projectes que requereixen consens per millorar les condicions de vida dels ciutadans de Girona, com la Devesa, les Pedreres, Sant Narcís o la reforma de la carretera Barcelona; o mesures com la de retornar l’equilibri perdut al Barri Vell entre el turisme i els seus veïns, fer front als problemes d’accés a l’habitatge, millorar la seguretat als barris i també la mobilitat a l’àrea urbana de Girona.

Per això, el nostre compromís és posar els quatre regidors d’ERC a l’Ajuntament de Girona al servei del projecte polític que defensem per a la nostra ciutat, i és per això que continuarem treballant per posar els ciutadans al centre de les decisions que anem prenent tots plegats.

En coherència amb tot això, i en coherència amb el context polític actual, Esquerra Girona té com a prioritat treballar per un govern republicà de majoria àmplia; un govern de consens entre JxCat, Guanyem i ERC. En un moment de repressió brutal contra el moviment independentista no només cal evitar que el govern de la nostra ciutat estigui supeditat als partits que avalen la repressió i l’existència de presos polítics i exiliats, sinó que el context històric fa necessari que ens unim per defensar els drets civils i polítics de tothom, independentistes i no independentistes, si el que volem és esdevenir una societat democràtica avançada. No podem entendre que els grups municipals a qui estem allargant la nostra mà facin propostes de govern, o estiguin pensant en propostes de govern que, d’una manera o d’una altra, necessiten del suport dels partits del 155.

Ho podem dir més alt, però no més clar: la nostra prioritat és formar govern amb aquells partits que defensen els drets civils i polítics de tots els ciutadans; amb aquells partits que creuen que la solució al conflicte polític entre Catalunya i Espanya és més democràcia, i no més repressió. Per això no entrem a valorar propostes que no tenen recorregut, que no sumen la majoria suficient per ser una alternativa real, si no és amb el concurs del PSC. Tanmateix, el més preocupant de tot és el silenci de JxCat, que a simple vista ens pot fer pensar que no hi haurà un govern supeditat a les forces del 155; quan de facto, i per la porta de darrere, podem acabar veient de nou la Marta Madrenas governant de bracet amb el PSC.

Quim Ayats, Maria Àngels Cedacers, Àdam Bertran i Annabel Moya
Grup Municipal Esquerra Girona