Girona

Esquerra Girona votarà a Quim Ayats aquest dissabte a la sessió constitutiva de l’Ajuntament

L'assemblea de militants aprova per unanimitat la proposta d’un govern conjunt entre Junts per Catalunya, Guanyem Girona i Esquerra Girona.

Els militants també acorden votar a Quim Ayats a la sessió constitutiva de l’Ajuntament de Girona, atès que no s’ha rebut resposta de Junts per Catalunya a la proposta d’Esquerra Girona.

Aquest dijous 13 de juny una setantena de militants han ratificat en assemblea la decisió de mantenir la proposta de govern conjunt entre Junts Per Catalunya, Guanyem Girona i Esquerra Girona que el partit republicà va posar sobre la taula passades les eleccions municipals.

L’aposta d’Esquerra Girona per un govern fort, unitari i independentista que no estigui supeditat als partits del 155 ha obtingut el suport unànime de tots els militants que han assistit a l’assemblea. De la mateixa manera, el partit ha recordat que la seva proposta no ha variat i segueix en la mateixa tessitura que durant la campanya, i que continua treballant per un govern municipal que desencalli temes de ciutat i alhora defensi els drets civils i socials, sense deixar de tenir en compte la situació actual amb presos polítics i repressió ideològica.

Malgrat tot, la manca de resposta per part de Junts per Catalunya a la proposta d’Esquerra Girona ha fet que també s’hagi posat sobre la taula el sentit del vot dels quatre regidors republicans a la sessió constitutiva de l’Ajuntament de Girona d’aquest dissabte. Davant l’opció de votar a Quim Ayats o fer-ho en blanc, la militància ha escollit en un 95% l’opció de votar Quim Ayats.

Esquerra Girona també ha destacat que fins el moment no s’ha rebut cap proposta concreta d’altres partits que aporti garanties per a un pla de govern factible, ja que les opcions que s’han posat sobre la taula han passat totes per governs en minoria, amb el suport dels partits del 155. En el cas de la proposta de Guanyem Girona, que apostaria per un govern amb Esquerra Girona i 10 regidors, necessitaria els vots del PSC-PSOE a canvi de res, quan precisament Sílvia Paneque ja ha advertit que només negociaria si optava a compartir l’alcaldia.

Propostes elaborades en reunions obertes

Les propostes que s’han dut a votació a l’assemblea d’aquest dijous s’han tractat prèviament en reunions obertes, amb la presència d’una cinquantena de militants, celebrades durant les darreres setmanes, després de les eleccions municipals del 26 de maig.

Així, l’executiva local ha posat en valor l’opinió dels militants del partit a la ciutat, tot donant-los la possibilitat de decidir el sentit del vot dels quatre regidors obtinguts en els últims comicis, i que prendran possessió del seu càrrec aquest dissabte.

Esquerra Girona relativitza les declaracions d’altres partits

L’executiva local també ha volgut restar importància a les declaracions d’alguns regidors respecte a la persona de Quim Ayats, indicant que fins que no s’hagi constituït el ple municipal, és habitual que s’utilitzin com a mesures de pressió per a negociar, deixant clar que són els militants els qui prendran les decisions importants, i els regidors en seran la veu al consistori.

Finalment, també s’ha recordat que malgrat que el partit no estigui disposat a supeditar el govern municipal a determinades forces polítiques, si que vol seguir treballant per a totes les ciutadanes i ciutadans de Girona, i per això és necessària la col·laboració de tots els partits, aportant propostes i plans de treball en clau municipal, i per a això Esquerra Girona sempre estarà oberta a escoltar i parlar.