Girona

Esquerra Girona demana desencallar els projectes del parc de la Devesa i les Pedreres

devesa, parc de la devesa, plàtans
El parc de la Devesa de Girona

· El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya a Girona presentarà una moció al proper ple, el 22 de juliol, instant el consistori a reprendre la redacció del Pla Especial de la Devesa per finalitzar-la abans del 2021.

· Els republicans també volen que s’hagi posat data a les actuacions del Pla Especial de les Pedreres abans que acabi l’any.

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya a Girona presentarà en el proper ple del 22 de juliol una moció per instar l’equip de govern a desencallar el Pla Especial de la Devesa i el de les Pedreres.

En la moció, ERC Girona posa de manifest que l’emergència climàtica és una situació que obliga a pensar un desenvolupament de futur de la ciutat basat en la sostenibilitat, on els barris i els seus parcs hi tenen un paper molt important.

Tot i ser un tema prioritari, els darrers vuit anys s’han perdut en anuncis que no s’han arribat a materialitzar i deixant el Pla d’Usos i el Pla Especial del parc de la Devesa en un calaix, mentre que en d’altres espais on ja hi ha Pla Especial aprovat aquest no s’està duent a terme i cal posar data a actuacions que ja són urgents.

Per tot això, els republicans demanaran, aquest 22 de juliol, que es reprengui i planifiqui la redacció del Pla Especial de la Devesa per completar-lo abans del 2021. Durant aquest temps, caldrà fer inversions urgents per reparar el mobiliari urbà i millorar la seguretat del parc.

Per altra banda, Esquerra Girona també demanarà que es doni compliment al Pla Especial de les Pedreres i es posi data a les properes actuacions abans que s’acabi l’any.

Finalment, durant el ple, els republicans també faran diverses preguntes sobre habitatge, la salut dels plàtans del parc de la Devesa, accessibilitat i neteja als barris.