Girona

Comunicat d'ERC Girona en relació als fets ocorreguts el 6 de desembre

Des d’ERC Girona lamentem els incidents de violència ocorreguts aquest matí. Tot i la tensió i crispació intencionada d’alguns partits, com a societat hem de ser capaços i capaces de defensar els nostres drets des del pacifisme i la cultura de la no violència, vingui d’on vingui.

Des d'ERC Girona defensem i reivindiquem el dret a la llibertat d’expressió i de manifestació. No obstant, considerem que el problema no és que es manifesti un partit legal, sinó que feixistes se'ls permeti organitzar un partit legalment i, per tant, fer manifestacions sota empara legal. Quan la legalitat falla, el poble es revolta. Però hem de ser capaços de respondre des del pacifisme.

Considerem que és important portar a terme una investigació dels fets ocorreguts i que s’ha saldat amb una persona ferida de gravetat i d’altres amb ferides lleus.

Des d'ERC Girona volem expressar tot el nostre escalf a la família i amics i li desitgem una ràpida recuperació al ferit de gravetat i a la resta de persones ferides. I demanem, en aquest sentit, que s'obri una investigació diligent per esclarir els fets i que han provocat aquest ferit.