Gràcia

Gabriel Rufián: "Hi ha presos polítics perquè així Rajoy guanya eleccions"

Aquest dilluns, l’auditori de la Biblioteca Jaume Fuster va acollir la presentació del llibre Gabriel Rufián: la voz de la calle. L’acte, conduït per Magda Gregori, va comptar amb la presència de l’autor del llibre, l’analista polític Igor Meltxor, amb Alfred Bosch, president del Grup Municipal d’Esquerra Republicana a l’Ajuntament de Barcelona; i Gabriel Rufián, Portaveu adjunt del Grup d’Esquerra Republicana al Congrés dels Diputats.
En primer lloc, l’Igor Meltxor va descriure en Gabriel Rufián, més enllà dels 140 o 280 caràcters d’una piulada, com una persona propera i directa, del que va destacar la decència i la consciència de classe, sap d’on ve i sap on va, sempre cercant quelcom millor”. El fet que per Rufián “es quelcom obsessiu posar-se en el lloc d’aquell que ho està veient”, ha fet que esdevingui un polític imprescindible per connectar amb la gent, i en especial amb castellanoparlants i a barris on difícilment arribava el missatge independentista.
L’autor del llibre, referint-se a l’escenari dels darrers mesos i a la repressió que està patint el poble català per part del Estat espanyol, va concloure heu demostrat coratge i us sobra dignitat. Aquesta dignitat brilla. I aquest poble té molta llum. I el més important, és que teniu un poble darrera disposat a il·luminar el camí de la República catalana”.
Durant el diàleg posterior entre els ponents, es van repassar alguns dels punts més destacats del llibre, com ara les clavegueres de l’Estat i les comissions d’investigació (en el llibre trobareu la transcripció de comissions d’investigació on podreu llegir com l’ex número dos de la Policia espanyola es defineix com un “patriota que haría TODO por España”). Rufián va assenyalar l’oxímoron de les comissions d’investigació, reunions realitzades a porta tancada i que no serveixen per a res. Si vols que alguna cosa no s'aclareixi, fes una Comissió d'Investigació”.
Alfred Bosch, que va ser president i portaveu del grup al Congrés dels Diputats a la darrera legislatura, va  comparar aquesta institució amb el Parlament de Catalunya, “on hi ha política en positiu, amb projecte, a diferència de Madrid que hi ha política en negatiu, amb absència de projecte”. Dirigint-se als 150 assistents, també destaca el sentiment de lluita del barri de Gràcia, vosaltres que porteu segles i segles de reivindicacions, sabeu el mèrit que té el que fem, és desafiament al poder i la justícia en favor de llibertats i drets”.
També es va fer referència a la situació dels presos polítics, hi ha presos polítics perquè així Rajoy guanya eleccions”. L’Igor Meltxor va destacar el període de desinformació que estem vivint, per això Gabriel Rufián veu les xarxes socials com una via per arribar millor a la gent que no pas segons quins mitjans de comunicació”.
Pel que fa a la memòria històrica, en Gabriel Rufián va destacar la feina que s’ha fet des del partit, a través de companys com en Joan Tardà, per tal de recuperar-la, ja que sense memòria no hi ha futur”. Alfred Bosch, argumenta que el franquisme continua molt viu en les estructures de l’Estat i afegeix que no és memòria, és present”.
Rufián ens va avançar que aquest dimecres ERC preguntaria al Congrés sobre el conveni signat entre Defensa i Educació per reforçar la imatge de les forces armades i la corona, recuperant “el espíritu nacional” que s'impartia durant el franquisme. Recorda que "hi ha una maquinària darrera que ho blanqueja tot, i els radicals i unilaterals són els de les urnes, no els responsables que Roger Español perdés l'ull".
Per acabar, si em permeteu, conclouré tal com va finalitzar l’acte, amb una cita d’en Gabriel Rufián que trobareu al llibre: Espanya és una anomalia a Europa, és l’únic país que no va derrotar el feixisme sinó que el va legalitzar”.

Olga Hiraldo
Secretaria d'organització d'ERC Gràcia