Gràcia

Setmana de poca volada

Josep Roca, secretari de Política Parlamentaria
La setmana del 23 al 29 de gener va resultar demostrativa de la molta mala bava soterrada que persisteix a certs àmbits, la dispersa actitud general poc conseqüent amb aquestes problemàtiques i que cal millorar per fer-li front.

La nostra societat sabem que és afectada per "compressions i descompressions", segons es miri. Podríem afegir sense cap ànim de befa o to burlesc, que és conseqüència de les gravetats polítiques, socials i d’altres de tota mena. Diferents entre elles per molt diversos motius, però concurrents en aquests temps que ens toca viure i, on hi ha qui en treu profit. SENS DUBTE. Ara això, és en versió renovada d'un vell tema. No perdéssim el fil conductor, pensant-hi.

Aquesta nostra societat està delicada en el seu conjunt, en gran part. En molta part.. Potser.. En la navegació actual, usant símils aeronàutics, suportada en aparells de càlcul i mesures aplicades, continua essent important l'observança visual i els sentits personals aplicats per interpretar i adequar les maniobres a executar. O sigui: Mirar indicadors i terreny. Ni amb pilot automàtic es clouen els ulls!! En política també cal la visualització per saber cap on anem o ens volen portar.

Dilluns dia 23 de gener, Ana Pastor, ministre de Foment del P.P. feia marxa enrere del "boirós" projecte del govern central anterior, d'alliberament (d'AENA, clar) dels grans aeroports de l'estat. Dimarts 24, el Govern de la Generalitat, sense qüestionar res, per boca del portaveu Homs, "confiava" en arribar a un acord sobre la gestió d'El Prat i el paper important de les nostres institucions catalanes. Dimecres 25, moviments soterranis s'entortolligaven a l'entorn de l'aeroport i la companyia aèria "Spanair". Eren a punt d'aflorar a la superfície jugades financeres frustrades. (Aquest dia la immensa majoria de persones pensava en un partit de futbol). Dijous 26, molts encara pensàvem que Spanair, malgrat que es tenia més o menys present que no anava econòmicament bé, podria ser la línia de referència amb base a Barcelona. Divendres 27, es destapava que el possible soci d'aquesta companyia aèria es feia enrere d'adquirir-ne el 49%. A més, Spanair tampoc no rebria més ajuts públics, cosa ja escrita amb "els llums apagats" sembla ser. Resultat: Va haver l'estavellada del projecte, com sap ja la ciutadania tota.

Més enllà dels indicadors financers mostrats en aquest relat i expressats els seus fets en doctes planes (no pas aquesta) la crònica pertinent, podem imaginar un joc d'interessos polièdric i entrecreuat del tot plegat. És pregunta? La resposta és sí. Va contra els interessos de Catalunya? Sí. No cal ser capitalista per comprendre com es crea, o no, riquesa. Si no s'entén girem cap a l'edat de la innocència i tornem a començar. Si això no plau i pot fatigar l'intent de comprensió del que significa, el que hi ha entre les manifestacions del "Gobierno Rajoy" del dilluns 23 i el divendres 27 de gener, llavors puc ressenyar, seguint en temes de l'Aeroport d'El Prat, el que succeí en el mateix lloc i dia 27. N'han parlat alguns, pocs, mitjans de comunicació. És això (transcric): "Un jove advocat fiscalista d’inicials D.T. va denunciar als Mossos que ahir (27/1/12) va rebre diverses agressions de mans d'un caporal de la Guardia Civil a l'Aeroport d'El Prat etc, etc", Ah! El motiu inicial, doncs parlar en català i l'individu amb uniforme li va exigir que ho fes en... entre allò de "polaco de mierda", etc. etc.

Què hi té a veure l'Aeroport, la companyia aèria i l'individu peganer i mal ensinistrat? Doncs és l'Economia, babau!! (frase mundialment famosa). A qui l'interessa frenar les aspiracions per créixer econòmicament una empresa catalana d'aquestes? I un aeroport "low cost"? Què han vingut a buscar els exèrcits de comandament forà, al decurs de la nostra història? D'on cobra el de la mala bava amb uniforme? Qui orquestra l'espoli que patim els Països Catalans? Què aporta i com a Europa, l'Estat Espanyol en conjunt? Per cert, el Rajoy a pidolar per llocs de la U.E., aquests dies. Dilluns dia 30, d'altra setmana ja. El Conseller Mas-Colell ha dit que: "Altres companyies aèries de fora han rebut ajuts públics". El mateix dia els diputats d’Esquerra, a "las Cortes", Bosch, Tardà i Jordà, junt amb dos més (sols) d'altra formació independentista al Parlament, han anat a lliurar escrit de denúncia a la "Delegación del Gobierno" sobre l'agressió del mal ensenyat caporal al ciutadà D.T. per adreçar-se-li en català a l'Aeroport de Barcelona. La "Delegada" (del P.P.) no els ha rebut ni els han deixat passar de la porta. Clarificador: Mala bava. Dels altres partits catalans i del Govern, res en sé de si s'han pronunciat, o no, al moment d’acabar aquest escrit.