Gràcia

Debat a Ràdio Gràcia: plenari, No vull pagar, cimera econòmica, reducció de salaris...

Núria Pi, Secretària de Política Municipal d'ERC-Gràcia, representa Esquerra Republicana

Núria Pi, Secretària de Política Municipal nostra, participà el proppassat 2 de maig de 2012 al debat setmanal a Ràdio Gràcia (107.7 FM). Heus aquí uns apunts seus. Trobareu un resum més complert al document adjunt.

Plenari del 3 de maig. Se’ns demana que expliquem algun dels temes que cada grup portarà al plenari de demà. Aprofito a explicar la nostra proposició en referència a l’afectació dels pressupostos generals de l’estat que perpetuen i fan més cru el dèficit fiscal que pateix Catalunya i Barcelona, que no tenen en compte el greuge que suposa per al transport públic en tota l’àrea metropolitana i que destinen més diners a la casa reial que a les Rodalies a Catalunya. La nostra proposició: 1. Mostrar la indignació que suposen aquests pressupostos, que empobreixen Catalunya i especialment la seva capital Barcelona. 2. Lamentar el paper del govern espanyol, que més enllà de reduir el dèficit fiscal que afecta el benestar de la ciutadania del nostre país, el fa més dur i cruent.

No vull pagar, campanya a la que ha donat suport ERC, lluita contra el pagament de peatges injustos. Per exemple, el peatge de Vilassar (autopista Mataró-Barcelona) va començar a funcionar l’any 67 i en 25 anys havia d’estar el tram d’autopista amortitzat. A hores d’ara ja fa 45 anys i seguim pagant. És profundament injust que se’ns allargui el pagament per tal que amb aquests diners es construeixin autopistes i autovies gratuïtes en altres indrets. Hem de tenir en compte que Abertis, en els darrers tres mesos, ha recaptat 172 milions d’euros en les nostres autopistes, dels que ha gastat o invertit 36 milions, per tant estem parlant d’un benefici de 135 milions. A números rodons, 20% de la recaptació s’inverteix en el funcionament de l’autopista i 80% és benefici, benefici per als accionistes i per al govern. Admetem i consentim màquines escurabutxaques en les nostres autopistes, i si nosaltres no fem res per solucionar-ho, ningú més no ho farà.

Cimera econòmica a Barcelona, mesures de prevenció d’aldarulls. Està bé prevenir, potser se’n fa un gra massa. Podem qüestionar-nos també la conveniència d’organitzar aquests tipus d’events dins l’entramat urbà, amb les conseqüències de seguretat i prevenció que es multipliquen segons la importància i representativitat de les persones reunides. No es tracta de menystenir la marca Barcelona, però en un entorn més aïllat, tot seria més senzill.

Reducció de salaris dels treballadors/es públics. S’ha rebaixat de moltes maneres i l’acumulat en aquest moment està sobre el 30%. Es té poc en compte que no és el mateix una persona mileurista que un director/a general, aquesta tindria més marge de capacitat per a suportar la retallada. Es criminalitza el col·lectiu en general, amb el fantasma del tòpic poc treballador. És correcte actuar en un cas que hi hagi un abús, però és del tot injust generalitzar-ho.

Text complert al document adjunt a la dreta.