Gràcia

Notícia

Debat a Ràdio Gràcia: Valoració de l’alcalde Trias, Model de seguretat, Politització de la final de Copa, Tall de la Travessera de Gràcia...

Núria Pi, Secretària de Política Municipal d'ERC-Gràcia, representa Esquerra Republicana

Núria Pi, Secretària de Política Municipal nostra, participà el proppassat 2 de maig de 2012 al debat setmanal a Ràdio Gràcia (107.7 FM). Heus aquí uns apunts seus. Trobareu un resum més complert al document adjunt.

Valoració del primer any de l’alcalde Trias. Trobem a faltar actuacions noves que puguin distingir clarament aquest mandat, cap projecte significatiu que engresqui la ciutadania i estimuli la ciutat. No és d’estranyar que un any després d’haver guanyat les eleccions encara no s’hagi aprovat el PAM (pla d’actuació municipal) i en conseqüència ens trobem en un anar fent, seguint la inèrcia de funcionament de la ciutat. Justament ara ha anunciat la posada en marxa “en breu” de la xarxa ortogonal d’autobusos, mesura aprovada en plenari l’any 2009 a proposta d’Esquerra Republicana de Catalunya; diu que s’han fet coses per promoure la ocupació, sense saber-ne concretar algun exemple; en canvi el que sí és constatable és que s’ha reduït un 30% el pressupost de Barcelona Activa, que dóna suport a persones sense feina, amb formació, orientació, viver d’empreses, etc. Només convido a l’audiència a pensar en la seva família i en el seu entorn, si en aquest any la seva situació ha millorat o empitjorat, i si l’ajuntament els ha ajudat a sortir-se’n o no.

Model de seguretat de la ciutat, hi ha més seguretat? Es veuen més patrulles en les zones cèntriques i turístiques i també en el metro, però això no vol dir que hi hagi més vigilància, sinó que se la veu més. És un fet objectiu i contrastable que el nombre d’agents està minvant, pel fet que no es cobreixen totes les baixes, sigui laborals o de jubilació, i que s’han paralitzat les oposicions per l’entrada de més efectius, ni que només fos per cobrir el nombre de baixes que es generen. En una situació on el nombre d’agents va sent cada vegada més petit, és només una qüestió de “façana” el fet que se’ls col·loqui en llocs ben visibles. Ja hem dit en altres ocasions “tot el que no s’inverteixi en educació, a la llarga s’haurà de gastar en seguretat i repressió”, i la política del govern, amb contínues retallades en educació i serveis bàsics a les persones, va per aquest camí.

Politització de la final de Copa. Les declaracions de la presidenta de la comunitat de Madrid són una cortina de fum per amagar el seu engany al govern de l’estat quan dies enrere va donar unes xifres de dèficit que en pocs dies ha hagut de duplicar. És per tant una maniobra de distracció fins que s’oblidi el fet que ha mentit i, per culpa seva, s’ha de modificar de nou a l’alça el dèficit global de l’estat. I una provocació clara, que denota la intolerància i poc apreci que té a les persones i als pobles que no pensen com ella. Per mostra clara de la provocació, l’autorització, en contra de la opinió del Ministerio de Interior, de la manifestació d’ultradreta per al mateix dia i lloc i en les hores prèvies al partit.

Tall de la Travessera de Gràcia. Els dissabtes per la tarda. Aquesta mesura, anunciada per la regidora Fandos en el plenari del 29 de febrer, i no implantada fins al 31 de març, no s’està fent correctament. Hom espera que això volgués dir que es converteix en illa de vianants i es pot caminar per tota l’amplada del carrer. No és així, i poso per exemple el que vaig trobar el dissabte 12 de maig cap a mitja tarda: caminava pel centre del carrer, i en el temps que vaig necessitar per anar de Gran de Gràcia a Torrent de l’Olla, vaig haver de pujar a la vorera cinc vegades per deixar passar cotxes que venien pel darrere, provinents de les travessies, van avançar-me set motos, algunes venien de les travessies i altres de Gran de Gràcia esquivant les pilones que s’hi ha col·locat, i el que és més fort, també va passar un camió de la neteja de Barcelona. Tallar la Travessera al trànsit, com la regidora va anunciar, no consisteix únicament en instal·lar dues pilones a la cruïlla amb Gran de Gràcia per impedir l’entrada de cotxes per aquell punt.

Text complert al document adjunt a la dreta.