Santa Coloma de Gramenet

Totes les notícies

Sam Nuñez, Santa Coloma, Gramenet, Santako, Ciutat Habitable, RepublicaGramenet

PERI II, SALVEM CIUTAT VELLA

Com si d’un bumerang es tractés, el projecte urbanístic de Santa Coloma Vella II, ens retorna amb força després d’uns anys de restar adormit. La crisi immobiliària i la denúncia interposada per “Gent de Gramenet” l’han deixat aturat des del 2009. El projecte segueix la línia que ja va marcar en el seu moment, l’inefable Bartomeu Muñoz i la seva conxorxa “corrupbanística”  al capdavant de l’ajuntament. En ell es defineix com un “edifici singular”, el que no és res més que un gratacel de 13 pisos situat en un entorn on el màxim edificat és menys del doble del que es projecta. Un edifici que, per altra banda, treu tot el sentit  a l’obertura del passeig Mossen Jaume Gordi amb les seves torres d’aires noucentistes i l’esglèsia major al damunt d’aquest. Alhora també, el projecte contempla un centre comercial, del que encara no sabem ni tan sols quina superfície ocuparà. No sembla, de sortida, un bon auguri per el comerç local i més tenint experiències prèvies com els centres comercials de Montigalà, el Màgic a Badalona i un dels més nocius per el nostre teixit comercial, la Maquinista. I sobretot, en un context on els centres comercials comencen a tenir el seu declivi. No seria per tant agosarat pensar en un tancament precipitat, com ja va passar amb els malograts  cinemes cúbics. L’empresa immobiliària propietària dels terrenys i encarregada del projecte és Solvia  -la del Banc de Sabadell amb seu a Alacant- i sembla ser, que aquesta, no ha obert boca de com serà aquest. Tant o més greu és, que l’ajuntament no tingui el projecte a les seves mans com què, el tingui però no el faci públic, cosa que representaria una manca absoluta de transparència i més quan aquest  hauria d’haver estat un projecte treballat entre tots els implicats i fonamentat en les necessitats reals dels colomencs sobre un projecte de reordenació urbanística d’aquesta magnitud. Tenim dret a conèixer el projecte final: quants habitatges es preveuen, quants de lloguer social, quants aniran destinats a persones amb necessitats especials, com queda la part comercial, l’aparcament.

erc gramenet, municipals 2019

Elaborem el programa electoral amb un procés participatiu

La secció local d'Esquerra Republicana a Santa Coloma de Gramenet va triar el seu cap de llista per les municipals 2019 el passat mes de març, en Sam Nuñez. Amb ell al capdavant, ERC Gramenet proposa un projecte republicà per a la ciutat, i el vol obrir als colomencs i colomenques oferint un espai de participació per tal d'elaborar un programa electoral amb la força de la gent, el teixit comercial i el món associatiu. Segons Sam Nuñez, cap de llista d’ERC a Santa Coloma “A ERC Gramenet estem construint un projecte de ciutat i ho volem fer conjuntament amb totes aquelles persones que vulguin acompanyar-nos en aquest repte. Volem liderar aquest projecte de ciutat i fer-ho possible amb la participació activa de la ciutadania i de la resta de forces de l’esquerra transformadora de la ciutat, tots junts, amb energia compartida” Actualment els republicans estan treballant en 4 eixos: Urbanisme, Mobilitat i medi ambient, habitatge Comerç, treball i turisme Cultura, esports i entitats Educació i Joventut “Cada un dels grups oberts de treball compta amb la participació de gent independent del partit, persones referents a la ciutat en les diferents àrees de treball, així com militants i amics; un espai on els colomencs poden donar el seu punt de vista.” L'objectiu de la formació republicana és detectar problemàtiques, així com construir consensos per millorar els diferents reptes que té la ciutat de Santa Coloma. “El procés es durà a terme durant el 2018 amb la realització de diferents trobades sectorials que finalitzaran amb unes conclusions presentades en un document anomenat #4ReptesXSantaColoma i la celebració d'una conferència municipal per tal de presentar i debatre el document amb la ciutadania.” Va manifestar el republicà Sam Nuñez

Sam Nuñez, Santa Coloma, Gramenet, Santako, Ciutat Habitable, RepublicaGramenet

El gran repte de construir la ciutat republicana

No m’agrada el model de ciutat que tenim. Em sap greu, però no m’agrada. Perquè l'Ajuntament està construint una ciutat de disseny, que pot ser bonica, però que no està pensada en les necessitats de les colomenques i colomencs. No tenim parcs amb ombres, ni les suficients fonts, ni suficients zones d’esbarjos per la canalla, per al jovent o per la gent gran. I penso que la primera gran preocupació política de la ciutat hauria de ser resoldre les necessitats quotidianes de la gent fent una ciutat habitable. Cal que construïm la ciutat habitable del segle XXI. I és necessari que, per fer-ho, comptem amb el principal capital que té la nostra ciutat: el seu teixit associatiu, la seva gent. Perquè Santa Coloma té una gent compromesa i participativa, amb criteri i ganes de decidir el futur de la seva ciutat i l’Ajuntament hauria d’aprofitar aquest capital ciutadà per a dissenyar la ciutat del futur, del nostre futur i, sobretot, del futur de les nostres filles i fills. Per això, des d’Esquerra Republicana considerem que és necessari que fem un projecte estratègic de construcció de la ciutat a la propera dècada, Gramenet 2030. Un procés que hem de fer amb Energia Compartida, tot convidant a tots els agents de la ciutat (polítics, econòmics, socials, cívics...) a implicar-se i dissenyar el projecte de ciutat en els diferents àmbits, amb uns objectius clars. Tenim molts reptes per endavant: com fem una ciutat habitable on poder passejar, on poder jugar, on tothom tingui espais lúdics; com aconseguim generar riquesa i cohesió social, tot estimulant el teixit comercial, l’impuls de les pimes i cooperatives per la creació de llocs de feina, alhora que integrant tota la població en els drets bàsics de ciutadania;  com eradiquem les desigualtats socials i garantim l’atenció àgil i eficient de les persones que ho necessiten; com ser respectuosos amb el medi ambient i com avancem cap a una societat sostenible energèticament i comercialment; com cerquem alternatives per a vincular el coneixement de les estudiants a la ciutat i com impulsem una cultura popular que aplegui les diferents trajectòries i experiències culturals en una ciutat diversa, plural, inquieta, innovadora.

cap de llista

Sam Nuñez - Cap de Llista per les Municipals 2019

La Secció Local d'Esquerra Republicana a Santa Coloma de Gramenet hem celebrat l’assemblea per escollir el cap de llista de les properes municipals. Ha estat escollit Sam Nuñez, el Candidat presentat per l'executiva local, Ara treballarem per tal de conformar una candidatura oberta a la ciutat i de construcció de la república des del municipi. Fem un pas endavant per promoure canvis a la ciutat.

Tropes Franquistes

Santa Coloma, 27 de Gener

El 27 de Gener de 1939 un dels dies més tristos de la història de la nostra ciutat, dia que la ciutat va caure a les mans de les tropes franquistes. Avui amb les paraules del colomenc Gabriel Andrés Manzanero volem recordar la figura de Celestí Boada, Alcalde de Gramenet de Besòs Assassinat pels feixistes. Celesti Boada 2018 Celestí Boada i Salvador, te asesinaron aquellos y estos te han traicionado, malditos aquellos y estos propagadores del culto a la muerte. Te asesinaron con sadismo por que en el treinta i cuatro ni al cura ni al conde votaste, tu voto fue por la igualdad y el progreso. Tu intachable personalidad y tu respeto a la humanidad, no te valió para calmar la ira de la fiera fascista. Tu militancia política en la Esquerra republicana, era entonces y lo es ahora temor para la casta fascista. Celestí Boada i Salvador ejemplo de humildad, para los colomenses que aman la paz y la libertad. Libertad para Catalunya Libertad al orgullo de ser Català, libertad para poder decidir y gobernarnos a nuestra manera. Sin yugos ni reyes comisionistas inquisidores des de Madrid, por la República Catalana por nuestra parla el català. Y no podemos olvidar ni dejar de pensar y apoyar, a los presos y exiliados políticos que lo son por defender las urnas de la concordia. Gabriel Andrés Manzanero 27 de Enero de 2018

Gracies 21D

2018, BENVINGUDA REPÚBLICA

Les eleccions imposades del 21D, amb una participació rècord del 82%, han donat com a resultat un nou mapa de la voluntat política dels catalans, sense cap mena de dubtes. Per un costat, la victòria inqüestionable de les forces republicanes , malgrat tenir els seus canditats empresonats o a l’exili, a més d’una intensa campanya de la por retrasmesa per tots el mitjans afins als partits del “bloc del 155” (C’s, PP i PSC) i amb una junta electoral totalment parcial. Del’altra banda tenim , Ciudadanos que amb uns recursos il·limitats aconsegueix aglutinar el vot “constitucionalista” i assoleix ser el partit més votat. Aquest “vot útil” fa que les àrees urbanes canviin el seu tradicional color roig per un nou taronja, es a dir Ciudadanos guanya a totes les zones més densament poblades i de sustrat popular. ERC aconsegueix el seus millors resultats des de la restauració democràtica, 929.400 vots i 32 escons, tot i això no arriba a ser la força més votada però sí que obté uns resultats molt remarcables en la mateixa regió metropolitana on Ciudadanos és el partit més votat, i passa a ser la segona força més votada. El cas de Santa Coloma no és una exepció, 8068 vots el 21D contra els 2929 del 26J (estatals) i els 7816 de JXSí del 27S. En el camí que comença ara, els objectius prioritaris passan per: recuperar les institucions i restituir el govern legítim, posant fi a tot el que ha suposat el 155, passa també per l’alliberament dels presos i el retorn dels exiliats, i passa alhora per complir el mandat democràtic a favor de la República i iniciar la seva construcció, passa per recuperar les lleis tombades pel TC que impedeixen el progrés dels ciutadans catalans. Perquè és precisament això, el que no ens cansarem mai de reivindicar, la república com a eina de progressió social. I ERC és qui recull clarament els valors de la república, qui millor representa a aquesta societat que volem plural i cohesionada “la que trenca tòpics i desterra els discursos identitaris que són un llast per seguir avançant” en paralules d’Oriol Junqueras.

Incendi Tomorrowland

Nota de premsa - Incendi Tomorrowland Unite

Esquerra Republicana de Catalunya - Santa Coloma de Gramenet Posicionament sobre els incidents ocorreguts al festival Tomorrowland Unite al parc de Can Zam de Santa Coloma de Gramenet el dia 29 de Juliol de 2017. En primer lloc celebrem que no hi haguessin ferits de consideració i agraïm als serveis d'emergències la seva actuació. En segon lloc, exigim, tant als responsables de l'organització com als responsables municipals, un aclariment dels fets i de les, al nostre parer, mancances de seguretat.  Aclariments sobre la descoordinació en l'evacuació dels assistents així com en la dotació i localització dels serveis d'emergències que haurien d'haver "in situ", donada l'envergadura i les característiques de l'espectacle.  Aclariments sobre el compliment de la normativa en l'utilització de materials ignífugs per el muntatge de l'escenari.  Esperem doncs l'aclariment dels fets i la depuració de responsabilitats. Alhora aprofitem per avançar que exigirem també una revisió en les localitzacions de grans esdeveniments a la ciutat i dels seus protocols de seguretat.

Riu Besòs

ESQUERRA REPUBLICANA PRESENTA UNA MOCIÓ PER SUPRIMIR EL CONSELL COMARCAL DEL BARCELONÈS

Al Consell Comarcal del Barcelonès (CCB) ERC té un grup comarcal format per 4 consellers. Des del començament d'aquest mandat, des d'ERC ens vam proposar resoldre d'una vegada la situació del Consell Comarcal. Molts grups parlaven de fa temps de la seva supressió, però ningú volia fer el pas endavant. Amb el pas dels mesos i l'experiència de veure com funciona el CCB, vam començar a treballar per fer-ho finalment. Aquest procés va culminar amb una moció demanant justament això, la supressió del CCB i que les seves limitades competències es cedeixin a altres administracions. La moció va comptar amb el suport de gran part del plenari i la Proposició de llei de supressió del Consell Comarcal del Barcelonès es debatra al Parlament de Catalunya a finals de Juliol de 2017. La decisió de portar endavant aquesta moció no va ser aleatòria. En pocs mesos hem vist situacions força surrealistes: pressupostos que no s'aproven perquè falten consellers de govern en el ple; informes de la Sindicatura de Comptes on es mostren possibles irregularitats; informes del Secretari en contra de punts a votar en el plenari; baixa del mateix secretari; etc. No són els únics escàndols que envolten la gestió del Consell Comarcal i de les seves empreses: Feria de Abril, piscines de Sant Adrià, Marina Badalona... Si parlem justament de competències i de què fa el CCB tenim un problema, ja que el Consell no disposa del Programa d'Actuació Comarcal, que és el document on s'explica que es fa i com. Quan es tingui aquest document, s'haurà d'elaborar una Carta de Serveis del Consell Comarcal, que hem demanat des d'ERC i no ens l'han proporcionat, per conèixer realment quines són les competències, els serveis i les empreses que depenen del Consell Comarcal, així com en aquelles en què participa o està representat, a més dels terrenys i propietats dels que n'és titular. Una vegada tinguem tot això, llavors si es pot decidir quines administracions assumeixen aquestes responsabilitats.

EsquerrasXindi

Acte Presentació Esquerres Colomenques per la Independència

Dissabte 27 es va celebrar la presentació del projecte "Esquerres Colomenques per la Independència" un projecte que aglutina a diferents col·lectius i partits polítics de la ciutat que estan a favor de la República Catalana.   L'acte que va tenir lloc als jardins de Can Sisteré va comptar amb la participació de 3 militants de la secció local d'ERC, Rodolfo del Hoyo, Mònica de la Viuda i Sam Núñez, aquestes van ser les seves intervencions. Rodolfo del Hoyo   Companyes i companys, jo no sóc un polític en actiu, només sóc un escriptor. No tinc més informació de l’actualitat política que la que teniu vosaltres. Però m’han demanat que parli i no podia negar-me perquè sóc un més de les dones i dels homes d’esquerres que volem exercir el dret d’autodeterminació. No diré res que no sapigueu  ni res que no desitgeu. De tant en tant, però, va bé dir les coses en veu alta, sentir que som un sol poble i que caminem junts cap el mateix objectiu. I ara tenim un objectiu prioritari: VOTAR. Aquesta tardor VOTAREM VOTAREM perquè estem fartes i farts que els governs espanyols de tots els colors ens escanyin la sanitat VOTAREM perquè estem farts de tenir uns trens tercermundistes VOTAREM perquè estem farts que es vulguin carregar el nostre sistema d’ensenyament públic. Cada govern ha fet una llei nova que retalla el nostre sistema d’ensenyament. Encara és vigent la llei Wert que vol espanyolitzar els nens catalans, una llei que vol dividir el nostre poble per raó de la llengua i que destina 6000 euros a cada estudiant que vulgui separar-se del sistema educatiu català. I l’actual ministre Méndez de Vigo vol revisar tots els llibres de text que parlen de la nostra història, de la nostra cultura, per intentar unificar-los i fer-nos invisibles. Ens diuen que és adoctrinament. Ensenyar la història i al cultura pròpies és adoctrinament. Mentir descaradament sobre l’assassinat de Federico García Lorca o sobre l’exili d’Antonio Machado no ho són.