Santa Coloma de Gramenet

Totes les notícies

Gabriel Rufian, Sam Nuñez, Esquerra Republicana, catalunya, independencia, santa coloma, gramenet, municipals, repúblicagramenet

Candidatura Eleccions Municipals #26M

La secció local d'Esquerra Republicana de Catalunya a Santa Coloma de Gramenet aprova per majoria en assemblea, en format de primàries externes, la candidatura a les eleccions municipals del pròxim 26 de maig. Seguint els criteris d'igualtat i obrint el partit a la ciutat la llista aprovada la formen les següents persones.   1 - Sam Núñez i Amela 2 - Gemma Español i Cornet 3 - Salvador Clavera i Catalan 4 - Noemí Egea i Lopez 5 - Pep Jiménez i Madueño 6 - Ana Balsera i Marin 7 - Shahzad Akbar 8 - Marina Casas i Papiol 9 - Alejandro Román i Gomez-Mansilla 10 - Dora Julian i Perez 11 - Juan Manuel López i Romero 12 - Susana Fèlix i Gonzáles 13 - Nicolás Díaz i Bayona 14 - Arlet Rodríguez i Galiano 15 - Abel Esteban i Palomares 16 - Irene Tarragó i Redrado 17 - Prudenci Colomé i Sanvidal 18 - Dolors Esplugas i Teres 19 - Gerard Douton i Martínez 20 - Celeste Castro i Rangel 21 - Guiu Ndanda i Baldovinos 22 - Maria Santamaria i Adamez 23 - Joel Guisado i Carmona 24 - Glòria Valdés i Castro 25 - Jordi Cañigueral i Iñíguez 26 - Belen Alonso i Pino 27 - Josep Miquel Garcia i Castañe Suplents 1 - Glòria Izquierdo i Mir 2 - Mariano Colina i Algora 3 - Montse Siles i Flores 4 - Oriol Cuñe i Varela 5 - Carme Rios i Armengol 6 - Carles Cuéllar i López 7 - Aurèlia Serrano i Redondo 8 - David Rodríguez i Castro 9 - Teresa Castellví i Manent 10 - Ramon Soldan i González

Celesti Boada, Erc Gramenet, Jovent Republica, Santa Coloma, Sam Nuñez, Santa Coloma, Gramenet, Gabriel Rufian, Dones, Gemma Espanyol

Regidoria del feminisme

Venen temps difícils on l’extrema dreta capitanejada per VOX i els seus deixebles del PP i Cs, posa en perill els drets de les dones conquerits durant més de tres dècades i a més, suposen un retrocés i un impediment per acabar en les desigualtats i discriminacions envers les dones. El pacte en el Govern d’Andalusia format per aquest tripartit, un pacte de natura que ens ha de posar en senyal de perill imminent davant les eleccions generals del 28 d’abril i les municipals del 26 de maig. Una mostra del que ve: VOX qüestiona la llei de violència masclista durant la campanya d’Andalusia; el líder del PP Pablo Casado feia broma amb “manades” per a casar “zorras y lobas”; una secretaria d’estat del PSOE comparava el referèndum de l’1 d’octubre amb una violació, entre altres. Des  d’ERC no permetrem recular ni un mil·límetre en els drets conquerits. Cal preparar-nos per seguir avançant amb més contundència. Per aquest motiu, de cara a les eleccions com a dones d’ERC a Santa Coloma de Gramenet proposarem la creació de la Regidoria del feminisme i LGTBI amb l’objectiu d'engegar polítiques que des del municipi podem dur a terme per a construir una societat plenament igualitària com ara: reducció d'impostos municipals del 22% a les dones per compensar la bretxa salarial, foment cooperatives de dones, fomentar la formació a les AMPAS i Consell escolars sobre violència masclista en la sensibilització, prevenció i detecció de comportaments que podrien generar en el futur aptituds masclistes entre els menors i aparcaments liles, entre moltes altres propostes. En els darrers anys hem trobat a faltar lideratge de l’ajuntament pel que fa les polítiques de dones. Venim de lluny, i per això cal que les propostes siguin agosarades, valentes, reals. Estem fartes. Som els 52% de la població i en molts àmbits encara arrosseguem les conseqüències d’un patriarcat encara present a la nostra societat. El proper 26 de maig, hem de fer que el feminisme sigui present a l’Ajuntament.

Comunicat de premsa "Tomicus Destruens"

COMUNICAT DE PREMSA LA PROPERA SETMANA COMENCEN LES TASQUES PER COMBATRE LA PLAGA DEL TOMICUS DESTRUENS (EL MATA-PINS) ALS BOSCOS DE SANTA COLOMA DE GRAMENET El Director de Serveis Territorials del Departament d’Agricultura de la Generalitat de Catalunya, va anunciar ahir dia 19/02 l’aprovació de la partida econòmica i els detalls del pla d’acció que comença la propera setmana. Dimarts 19 de febrer, a petició de Josep Pena, Director de Serveis Territorials del Departament d’Agricultura de la Generalitat de Catalunya, es va reunir la Comissió Tècnica de seguiment per erradicar la plaga de l’escarabat Tomicus Destruens, que està destruint els pins de la Serralada Marina, també els de la nostra localitat. Aquesta comissió estava formada per tècnics del Departament,  Ajuntament i Entitats. El Sr. Josep Pena va anunciar el desbloqueig econòmic, que va ser aprovat pel Govern la setmana passada, a instàncies de la Consellera d’Agricultura Teresa Jordà (ERC), així com l’immediat inici dels treballs que començaran la propera setmana (darrera de febrer). Conjuntament es va acordar que dels tres focus colomencs afectats, es començarà a tallar, retirar i trinxar els pins morts i afectats per la Torribera. Posteriorment, vindran les pinedes de Les Terrasses i el Torrent del Bosc. La duració prevista de les obres serà d’un mes i mig. Des d’Esquerra Gramenet celebrem la notícia, que arriba després mesos de seguiment i coordinació de la secció local amb les diferents entitats i institucions, i que s’executarà dins dels terminis aconsellats per biòlegs i tècnics. Menció especial a  l’estima i feina feta sobre el terreny per les entitats colomenques (Bruixots del C.E.Puigcastellar, Centre d’Estudis per la Natura del Barcelonés Nord i els tècnics del Parc Serra de Marina). Pep Jiménez Madueño Secretaria de comunicació ERC Gramenet

Acte Presentació de Sam Núñez

El Divendres 8 de Febrer va tenir lloc a la sala d'actes del Museu torre Balldovina de Santa Coloma de Gramenet la presentació de Sam Nuñez, Candidat Esquerra Republicana Gramenet a les Municipals 2019. L'acte va comptar amb la participació de Noemi Egea, portaveu del Jovent Republicà Gramenet i de Gabriel Rufián, Diputat al Congreso de los Diputados. La sala va quedar petita per acollir a més de 300 colomencs i colomenques que es van apropar a escoltar les línies generals del programa de les municipals i el projecte de futur que té Esquerra per la Ciutat de Santa Coloma. A continuació podeu trobar els discursos de la Noemi Egea i de Sam Nuñez. Noemi Egea: Bona tarda, Sóc la Noemí Egea, militant de les Joventuts d'Esquerra Republicana de Gramenet i veïna del barri del Riu Sud. Com ja sabeu, avui estem aquí per dur a terme la presentació d'en Sam Nuñez, que com a candidat a alcaldable, encapçala la llista d'Esquerra Republicana de Gramenet a les eleccions de maig d'aquest mateix any. Per altra banda, agraïm la participació d'en Gabriel Rufián, membre del Congrés dels diputats representant a Esquerra Republicana. A més de company de partit, també el sentim una mica nostre, ja que va créixer a Santako, al barri del Fondo. Una pregunta que tots els que em coneixeu sabeu que em faig dia a dia és la següent: ¿Per què no puc canviar la meva ciutat? Per què sóc una dona? Per què sóc jove? Formo part d'un dels col·lectius que des que tenim consciència l'únic que hem viscut i sofert ha sigut crisi, injustícia social i creixement de les desigualtats: el jovent. Santa Coloma és la ciutat on vull viure. Per fer-ho necessito emancipar-me, fet que ara resulta impossible per diverses raons entre elles: mercat immobiliari inaccessible, precarietat laboral i una educació que no ens forma per ser agents actius de la societat, que faci sorgir joves amb esperit i pensament crític. Per tant, en primer lloc calen mesures d'habitatge transversals i mesures enfocades als joves: foment i regulació del lloguer, recuperació d'habitatges buits propietat de bancs i fons voltors de l'habitatge social en forma de lloguer per a joves, multes als propietaris que ostenten pisos buits, etc.

L'educació, a tota hora i a tot arreu.

Ciutat Educadora

L'educació, a tota hora i a tot arreu. L'eina més potent i més eficaç al nostre abast, per tal de transformar la societat i dotar a les persones de la capacitat d'emancipar-se. Una educació accessible a tothom, sensible a les diferents necessitats, personalitzada i en constant evolució. L'aprenentatge dels nostres infants i joves es dóna a les aules, patis, menjadors, al lleure, a la natura; i en qualsevol moment del dia. Això fa imprescindible que hi hagi connexió entre els diferents espais i agents que intervenen en la formació. S'ha de tenir en consideració tots els agents educatius, entenent-ho com una sola comunitat educadora, i reforçar l'escola com a principal motor impulsor de la xarxa comunitària. ERC Gramenet apostem per l'educació com l'eix vertebrador d'aquesta transformació que requereix la ciutat. Per fer efectiu aquest canvi cal disposar d'un mapa de totes les activitats i serveis educatius del municipi, per tal d'establir una xarxa local amb objectius compartits. Per això cal generar consensos, compartir visions, expectatives i valors; cal distribuir i compartir el lideratge. Des de l'Ajuntament és imprescindible dotar de tècnics que donin suport al professorat quan detecten un cas de trastorn d'aprenentatge. És un fet demostrat, que amb un suport psicopedagògic adequat que acompanyi l'alumne i les famílies, millorarem un alt percentatge de casos de fracàs escolar. Avui, el pes recau exclusivament en la professionalitat i implicació del personal docent. D'altra banda, creiem que la cultura i els esports, sobretot els minoritaris, s'han d'apropar a les escoles. Existeixen petites col·laboracions entre entitats i escoles, amb bons resultats. Cal treballar en aquest sentit de forma global i amb coordinació que garanteixi i acompanyi la seva execució per ampliar l'impacte a la ciutat. És imprescindible habilitar espais a la ciutat, escoles i instituts, on poder realitzar un major nombre d'activitats lúdiques i culturals. Som el paradigma de la diversitat, és a dir, de la catalanitat, i això ho hem d'aprofitar com factors socials i culturals enriquidors.

Reforçant l'enllumenat

ERC Gramenet respecte a la sensació de seguretat i la reimplantació de la figura del “sereno”

El 16 de gener, el PSC de Santa Coloma anunciava en període preelectoral un nou servei per a la ciutat on, part de les seves funcions complementant la dels cossos de policia. L'Ajuntament ha anomenat, interessadament, la recuperació de la figura del "sereno", quan en realitat estan parlant d'agents cívics nocturns. Des d'ERC creiem que aquesta és el resultat d'una manca de planificació i previsió futura de les necessitats de la policia local de Santa Coloma, en què el procés entre la convocatòria d'oposicions i la incorporació efectiva de l'agent a la plantilla de la policia local pot trigar entre any i mig i dos anys. Santa Coloma és una ciutat segura. Tenir una ciutat on no es registri cap delicte és una utopia. Cal combatre dos aspectes: per una banda els delictes en si i per l'altra la sensació d'inseguretat de la ciutadania. La sensació d'inseguretat és preocupant. Les darreres notícies relatives a la seguretat ciutadania no ajuden, si a més sumem les notícies i rumors (no sempre certs) que es difonen a través de les xarxes socials és difícil tallar les sensacions d'inseguretat. Cal retornar la confiança a la ciutadania, i amb el joc del triler que suposa la incorporació del “sereno” no ajuda. Cal aplicar mesures que augmentin la sensació de confiança a la ciutadania: joves, gent gran, dones. Reforçant l'enllumenat, detectant punts foscos dels barris, instal·lant punts liles, incrementant la presència de mediadors en conflictes. En l’aspecte laboral, creiem positiu que l'Ajuntament doni sortida laboral a persones majors de 45 anys que estiguin a l'atur. Cal però que des de l’administració no cronifiquin ni facin seguidisme de la precarietat laboral que suposan els contractes temporals encadenats o no. No serveix només el fet d'incorporar persones al mercat laboral sinó que aquesta ocupació ha de ser de qualitat, si el que volem és crear una ciutat justa i amb oportunitats de futur.

República, Contruir progrés i futur

El republicanisme sempre va prioritzar el bé comú i el benestar de les persones per sobre de qualsevol altra valor. Una de les seves prioritats, ha estat sempre l’educació. La república va impulsar una important renovació pedagògica progressista. Avui, també volem donar resposta als grans reptes globals i de país a què ens enfrontem. Reptes en educació i cultura, en sostenibilitat, en habitatge. A la nostra ciutat, Esquerra Republicana vol avançar i encarar aquests reptes. Somiem amb una ciutat de i per a les persones. Una ciutat on poder apendre, intercanviar i compartir per enriquir la vida, dins la nostra diversitat. Per tal d’arribar però, necessitem de la implicació total de l’administració i de la ciutadania. Necessitem d’un pacte entre tots els agents progressistes de la ciutat. Necessitem consensuar un projecte progressista de ciutat, i Esquerra Republicana el vol liderar. El primer i més valuòs capital de la ciutat és la nostra gent i és en aquest sentit  on més ens hi hem d’esforçar, amb imaginació i creativitat, amb experiències compartides, amb coratge. En l’educació, implicant-hi a tot el teixit associatiu, obrint els espais a la ciutat, donant contingut educatiu i cultural al temps de lleure de la nostra gent, conectant educació i cultura per tal de aconseguir generar esperit crític i autonomia als nostres joves, per generar condicions de plena igualtat entre ells, propiciant el coneixement de l’altre, el diàleg com a camí per conviure. La mobilitat és un altra àmbit on hem de ser valents, on hem de pendre decisions amb empenta, hem de ser capaços de donar un salt endavant, en la prioritat del ciutadà enfront del tràfic fent de la ciutat més segura i més saludable. On la nostra gent pugui tornar a ocupar el carrer.   Polítiques per augmentar el parc d’habitage amb protecció social, de limitació dels preus del lloguer, de rehabilitació de habitages, prioritzant mesures de millora en l’eficiència energètica i obrint la porta a solucions innovadores en l’aillament d’edificis, en l’autoabastiment d’energia  i desenvolupant-ho de manera prioritaria en els edificis públics.

Sam Nuñez, Karate Can Peixauet

Els nois i noies del Karate Can Peixauet van al Parlament

El Divendres 14 de Desembre un grup d’alumnes de l’escola de Karate can Peixauet ens van acompanyar al Parlament de Catalunya. La visita va ser encapçalada pel nostre Candidat a les eleccions municipals de 2019, Sam Nuñez i la Diputada Eva Baró va donar la benvinguda al grup, va explicar que el parlament és la casa de tots els ciutadans de Catalunya, vinguin d’on vinguin i parlin l’idioma que parlin. L’escola de Karate Can Peixauet està dirigida pel Lee Redondo, el Lee i el seu equip fan una gran labor social al barri del Raval de Santa Coloma de Gramenet, Fan servir l’esport per educar als joves del barri en valors, disciplina i respecte, una educació a temps complet. Hi ha nois i noies de diferents orígens que fan Karate i treballen per poder gaudir de les mateixes oportunitats a la vida que qualsevol altre nen i nena de Catalunya, des d’esquerra republicana creiem fermament en la igualtat, el reconeixement dels diferents i el respecte a les persones, treballen per erradicar la xenofòbia i garantir que els nostres joves tinguin totes les eines al seu abast per poder forjar el seu futur amb plenitud. Van gaudir del saló de plens i van poder conèixer on seu la Diputada Najat Driouech nascuda a Asilah, el Marroc, és la primera Diputada Musulmana de la història i la primera a dur vel. També van seure a l’escó del Conseller de Treball Chakir El Homrani nascut a Barcelona però fill de Migrants Marroquins. Veure un nom Marroquí a la bancada del govern els va causar una gran sorpresa i a l’hora satisfacció de veure's representats a la cambra catalana per diputats del mateix origen que ells i elles. La visita va concloure amb un passeig pels salons de passos perduts. Des d’Esquerra Republicana estem molt agraïts de poder col·laborar amb les entitats de la nostra ciutat i d’apropar les institucions a tots els nostres conciutadans.

Santa Coloma, Republica Gramenet, Gramenet, Sam Nuñez, Gabriel Rufian, Ciutat Habitable

Nunca renunciamos a la República

¿Por qué trabajamos para conseguir la República Catalana?  Porque construir la República es conseguir una sociedad mejor, más justa, donde las personas se sitúen en el centro de la política, donde se defiendan los derechos universales, de manifestación, expresión y libertad ideológica. Pero sobre todo una república social, donde la educación, la sanidad, la vivienda sean derechos no negociables por parte de los bancos y las oligarquías.   Los monárquicos afirman que la República Catalana pretende que los españoles que viven en Catalunya dejen de ser españoles. No es cierto. Porque la lucha por la República no va de banderas. Mi padre era de Córdoba, mi abuela materna era de Almería y no reniego de los orígenes. Pero precisamente porque esto no va de banderas, mi posicionamiento político por una República está por encima de los orígenes o de mi supuesta identidad nacional.   Lamento que la mayoría de los territorios del Estado sean monárquicos y no republicanos. Pero ello no puede ser obstáculo para que la ciudadanía catalana construya una sociedad mejor en forma de República. Y el nacionalismo español tampoco puede ser la excusa para menospreciar Catalunya, derogando leyes sociales como la de la pobreza energética, no cumpliendo con las inversiones necesarias para que nuestra vida sea mejor, nuestros hijos tengan un futuro y nuestros mayores dispongan de las comodidades y atenciones necesarias.   La República nos beneficia a todas las catalanas y catalanes, bailemos sardanas, sevillanas, jotas o salsa; comamos cuscús, salmorejo, botifarra o anticucho; digamos te quiero, t’estimo, أنا أحبك,  میں تم سے پیار کرتا ہوں ,我爱你 y tengamos el origen que tengamos, hoy somos de Santako y todas y todos nos merecemos un futuro mejor.   La República es para ti, es para todas y todos. Y así lo entendió la ciudadanía de nuestra ciudad en 1.931, cuando catalanes, andaluces, castellanos, aragoneses o gallegos votaron en masa a ERC para construir una República.