Santa Coloma de Gramenet

Sí a la residència per a la Gent Gran

#SOSGENTGRAN
Santa Coloma necessita una residència per a la gent gran, és una evidència. Ningú ho discuteix.

La nova política del Govern de la Generalitat és invertir en les persones i no en “totxo”. No és cap secret per la Plataforma SOS Gent Gran ni per als partits representats, ja que se’ls ha informat a les reunions tingudes amb el Departament de Treball, Afers Socials i Família. Fins i tot, el PSC defensa aquesta opció a altres municipis.

Com a referència, una dada: la construcció d’una residència de 100 places és de 9M€, equivalent a la concertació 400 places/any. Per aquest motiu, es prioritza la concertació de places públiques a empreses del Tercer Sector Social, és a dir no lucratives.
En aquest sentit, des de la secretaria d’Afers Socials s’ha informat de les opcions possibles per ampliar les places de residència per a Gent Gran a la ciutat. L’Ajuntament posi a disposició d’un operador, prioritzant les entitats del Ter cer Sector per a la construcció i posteriorment fer conveni amb la Generalitat per a la concertació de les places. Una opció que ja han fet diferents municipis de l’Àrea Metropolitana.

Sembla ser però, que des de l’Ajuntament prefereixen fer política d’oposició a la Generalitat utilitzant la Gent Gran com a escut en lloc de fer possible la històrica reivindicació de la residència que té consens polític i social.
La solució no depèn de pre sentar esmenes als pressupostos de la Generalitat i vincular la inversió segons “disponibilitat pressupostària”, perquè, entre altres motius, les esmenes presentades superen el mateix pressupost. La indignació a cop de titular per part
del PSC no farà possible la residència.

En definitiva, la Generalitat està disposada. Ara falta que l’Ajuntament també s’hi comprometi en la residència de Gent Gran.

Gemma Español