Santa Coloma de Gramenet

El gran repte de construir la ciutat republicana

Sam Nuñez, Santa Coloma, Gramenet, Santako, Ciutat Habitable, RepublicaGramenet
Sam Nuñez @sam08921
No m’agrada el model de ciutat que tenim. Em sap greu, però no m’agrada. Perquè l'Ajuntament està construint una ciutat de disseny, que pot ser bonica, però que no està pensada en les necessitats de les colomenques i colomencs. No tenim parcs amb ombres, ni les suficients fonts, ni suficients zones d’esbarjos per la canalla, per al jovent o per la gent gran. I penso que la primera gran preocupació política de la ciutat hauria de ser resoldre les necessitats quotidianes de la gent fent una ciutat habitable.

Cal que construïm la ciutat habitable del segle XXI. I és necessari que, per fer-ho, comptem amb el principal capital que té la nostra ciutat: el seu teixit associatiu, la seva gent. Perquè Santa Coloma té una gent compromesa i participativa, amb criteri i ganes de decidir el futur de la seva ciutat i l’Ajuntament hauria d’aprofitar aquest capital ciutadà per a dissenyar la ciutat del futur, del nostre futur i, sobretot, del futur de les nostres filles i fills.

Per això, des d’Esquerra Republicana considerem que és necessari que fem un projecte estratègic de construcció de la ciutat a la propera dècada, Gramenet 2030. Un procés que hem de fer amb Energia Compartida, tot convidant a tots els agents de la ciutat (polítics, econòmics, socials, cívics...) a implicar-se i dissenyar el projecte de ciutat en els diferents àmbits, amb uns objectius clars.

Tenim molts reptes per endavant: com fem una ciutat habitable on poder passejar, on poder jugar, on tothom tingui espais lúdics; com aconseguim generar riquesa i cohesió social, tot estimulant el teixit comercial, l’impuls de les pimes i cooperatives per la creació de llocs de feina, alhora que integrant tota la població en els drets bàsics de ciutadania;  com eradiquem les desigualtats socials i garantim l’atenció àgil i eficient de les persones que ho necessiten; com ser respectuosos amb el medi ambient i com avancem cap a una societat sostenible energèticament i comercialment; com cerquem alternatives per a vincular el coneixement de les estudiants a la ciutat i com impulsem una cultura popular que aplegui les diferents trajectòries i experiències culturals en una ciutat diversa, plural, inquieta, innovadora...

La participació de la ciutadania és necessària. No només en la definició de la ciutat del futur, sinó també en controlar als polítics que l’han de posar en marxa. Perquè malauradament, ja tenim l’experiència d’un cas de presumpta corrupció protagonitzada pel mateix l'alcalde del PSC Bartomeu Muñoz, on van fallar els mecanismes de control del diner públic.

És hora de millorar la nostra ciutat. Necessitem un procés constituent de ciutat. És un gran repte, és el nostre repte. A ERC Gramenet ens il·lusiona aquest repte de construir la República des del municipi, creant la ciutat del segle XXI. I ho volem fer conjuntament amb totes aquelles persones que vulguin acompanyar-nos en aquest repte. Ens hi acompanyes?

Sam Núñez
Cap de Llista d'ERC Gramenet