Santa Coloma de Gramenet

100 Anys de la 1ª República D'Armènia

Armenia Sam Nuñez
Armenia
El dia 21 de Setembre la comunitat armènia de Catalunya va celebrar a Santa Coloma de Gramenet un festival cultural per commemorar els 100 anys de la seva 1ª República.
Com a Representants d'Esquerra Gramenet van assistir el responsable de Nova Ciutadania, Abel Esteban i el Cap de Llista a les Municipals de 2019, Sam Nuñez, Aquest va tenir l'oportunitat d'adreçar unes paraules als assistents.

"El país armeni està situat geogràficament entre dos continents.
La rica i antiga cultura armènia està situada entre les històriques influències grega, àrab, otomana, russa i cristiana. Amb un alfabet, una llengua pròpia i una literatura que va viure el seu segle d'or ja al segle V.

La nació armènia està situada als 4 continents: Europa, Àsia, Àfrica i Amèrica.
Perquè la nació armènia està en els cors dels armenis i armènies que configuren la seva comunitat i cultura en la diàspora.
Vosaltres sou la nació armènia en la nostra nació catalana.

Vosaltres, que al llarg dels segles heu patit l'opressió imperialista otomana i russa, que heu patit la persecució de la vostra llengua i la vostra cultura, Entendreu millor que ningú que a Catalunya defensem la nostra cultura, la nostra identitat i el nostre dret a ser.
Des d'Esquerra Republicana no només volem mostrar la nostra admiració i afecte cap al vostre poble, sinó que també us volem mostrar la solidaritat amb el vostre poble.
Com hem fet en el Parlament de Catalunya i al Parlament espanyol reivindicant el reconeixement del genocidi de la Turquia de Ataturk contra el poble armeni. El Parlament de Catalunya ho va aprovar, tal com han fet democràcies com Suïssa, Bèlgica, França, Grècia, Itàlia, Canadà o Estats Units, entre unes altres. No obstant això, el Parlament espanyol ha rebutjat reconèixer el genocidi armeni. Ni PP ni PSOE han volgut recolzar la reivindicació d'Esquerra Republicana en les diverses ocasions que ho hem presentat al llarg dels anys.

Per això, des del republicanisme català ens alegrem que puguem estar aquí celebrant el centenari de la vostra independència.
Us felicitem i esperem que aviat puguem celebrar junts la independència de Catalunya. D'aquesta nostra terra, siguem nascuts a Catalunya, a Armènia, a Andalusia, Xina o el Marroc.

Una fraternal salutació, veïns i veïnes, catalans i catalanes d'origen, cultura i nació armènia."

Durant la celebració es va fer entrega d'un diploma a Andreu Fernández, Fotògraf colomenc per la seva tasca en la difusió de la cultura armènia a Catalunya.