Granollers

Josep Bargalló reivindica ERC com a avantguarda de l'independentisme i carril central per “tornar-ho a fer”

Josep Bargalló i Mirella Cortès en un acte a Granollers 06-11-2019 (eleccions 10N)
El conseller d'educació va reivindicar la necessitat de victòria a les urnes de l'independentisme i de mobilització permanent al carrer en un acte de campanya a Granollers el passat dimecres 6, al costat de la portaveu d'ERC al Senat Mirella Cortès, la regidora republicana i cap de l'oposició Núria Maynou i els candidats vallesans Manel Bueno i Muntsa Marzábal.

El conseller d'educació, Josep Bargalló, va participar aquest passat dimecres 6 en un acte de campanya organitzat per ERC a Granollers, a la Sala Tarafa. Davant de quasi un centenar de persones, Bargalló va expressar la necessitat d'una resposta de l'independentisme contundent a les urnes. El conseller republicà va explicar que en una visita al líder empresonat d'ERC, Oriol Junqueras, aquest li va dir que a la primera reacció enfadada de la sentència calia que la seguís un treball constant i amb il·lusió.

Bargalló va reivindicar també la unitat estratègica expressant que “Hi ha gent que té dret a ser independentista i ser de dretes i hi ha gent que té dret a ser independentista i ser d'esquerres. Aquí hi la la unitat.“. De la mateixa manera, va remarcar que “La independència no és senzilla d'aconseguir però tenim trumfos a la mà. El TC ja no ens fa por. Perquè després d1'uns en venen uns altres”. Bargalló va criticar també durament el decret contra la llibertat d'internet “no l'admetria ni Guttemberg”. El conseller va concloure demanant que el diumenge Sánchez, Borrell, Marlaska o Celaá vegin que “diumenge hem guanyat nosaltres, els hem de veure aquesta cara d'espant”.

Al seu torn, la portaveu d'ERC al Senat, Mirella Cortès, va centrar la seva intervenció en una dura crítica al PSOE, de qui va dir que “Pedro Sánchez és el PSOE del 155 de fa dos anys”, en contraposició a ERC, que “és la força del diàleg i les llibertats. La sentència no és el final”. Cortès també va recordar que a Espanya hi ha hagut quatre eleccions en quatre anys, sense que en aquest temps es vehiculés cap proposta per a Catalunya, “Només jutges i porres”. La senadora republicana va acabar amb la contundència que havia començat, apel·lant al votant del PSC: “que no es deixi enganyar, votar el PSOE és votar el PP. El 10N omplim les urnes de vots republicans!”

A l'acte també hi van participar el celoní Manel Bueno, candidat al congrés, i l'ametllana Muntsa Marzábal, candidata suplent al Senat. La primera intervenció va córrer a càrrec de la portaveu republicana a l'ajuntament de Granollers i cap de l'oposició, la independent Núria Maynou. Maynou va tenir un record cap al president a l'exili, Carles Puigdemont, arran de la pèrdua del seu pare aquella mateixa tarda i va titllar de “vergonya” que no se n'hagués pogut acomiadar a causa de la repressió. La regidora republicana va expressar la necessitat de tornar a les urnes malgrat “estar cansats o farts, farts d'un estat espanyol que és incapaç de negociar o dialogar i que entén la repressió com a única resposta”. Maynou va reivindicar la solució independentista per a tenir un estat “que lluiti de debò contra la violència masclista, que tingui clar que l’autèntic terrorisme NO són els nostres joves mobilitzats, sinó les manades que violen impunement i els qui assassinen les seves parelles”. Maynou també va voler recordar al PSC de Granollers que “l'escarment i el càstig no poden ajudar en res. Que es posicionin sense embuts a favor de la llibertat dels presos i una solució democràtica del conflicte”. Per acabar, la portaveu republicana va fer una crida a les urnes aquest 10N com a resposta a la sentència, la repressió i per reclamar la llibertat immediata de tots els presos polítics i el retorn dels exiliats.