Granollers

ERC presenta una moció pel retorn social del rescat bancari i per garantir l’accés a l’habitatge social.

El Grup Municipal d’ERC a l’Ajuntament de Granollers ha registrat una moció per al retorn social del rescat bancari i per garantir l’accés a l’habitatge social per a debatre-la en el Ple del proper dilluns 23 de desembre.

La moció argumenta que part de les principals conseqüències de la crisi tenen a veure amb l’habitatge. L’accés a l’habitatge ha esdevingut un factor clau de desigualtat. La diferència existent entre l’evolució de les rendes i el cost d’accés a l’habitatge impacta sobre les persones i famílies amb menor capacitat econòmica. A més, com ja s’ha posat sobre la taula diverses vegades, el parc d’habitatge públic a la ciutat de Granollers és totalment insuficient per atendre les realitats socials i les emergències habitacionals dels granollerins i les granollerines.

Per tot això, el text reclama que davant el lent procés de maduració de les polítiques públiques tendents a incrementar el parc d’habitatge subjecte a algun tipus de protecció pública, cal que trobem mecanismes que permetin garantir l’accés a l’habitatge per a part de la ciutadania, especialment amb caràcter d’habitatge social mitjançant l’ús de tots aquells actius immobiliaris procedents del rescat bancari.

Per tot això, a l’apartat d’acords, la moció reclama, en primer lloc, que s'insti al Govern espanyol a modificar la llei que limita l'ús del superàvit municipal per tal de poder constituir estoc d'habitatge públic de lloguer social; i en segon lloc, que s'insti al Govern espanyol a modificar la llei per tal d'obligar a la SAREB a que cedeixi un 30% dels seus immobles per a la creació d'un fons social d'habitatge.

Podeu consultar la moció en el document adjunt.