Granollers

Els Grups Municipals d’ERC, Junts i Primàries presenten conjuntament una moció per reclamar la nul·litat de la sentència i la llibertat immediata d’Oriol Junqueras i la resta de presos i preses polítiques.

La plaça de la Porxada plena a vessar en les mobilitzacions del 3 d'Octubre de 2017
Els Grups Municipals d’Esquerra Republicana, Junts per Granollers i Primàries han presentat de forma conjunta una moció que reclama la nul·litat de la sentència i la llibertat immediat d’Oriol Junqueras i la resta de presos i preses polítiques.

La moció que es presenta per a ser debatuda en el Ple del proper dilluns sorgeix després de que el Tribunal de Justícia de la Unió Europea hagi dictat sentència reconeixent la immunitat d’Oriol Junqueras, determinant que aquesta és vigent des de que es proclamen de forma definitiva els resultats de les eleccions. Els Grups Municipals denuncien que des del passat mes de maig, quan es van celebrar les darreres eleccions europees, Oriol Junqueras, Carles Puigdemont i Toni Comín han vist vulnerats els seus drets.

D’aquesta manera, el text exigeix que el Tribunal Suprem apliqui la sentència europea de forma immediata i deixi en llibertat Oriol Junqueras, anul·lant la sentència condemnatòria de presó ja que amb el reconeixement de la seva immunitat, tot el procediment posterior és nul.

De la mateixa manera, la moció reclama que es reconegui immediatament la condició d’eurodiputats a Carles Puigdemont i Toní Comin, i finalment, insta a l’administració espanyola a aturar la repressió en totes les seves formes, com la inhabilitació recentment coneguda al President Quim Torra, i a l’alliberament immediat de tots els presos i preses polítiques catalanes.

Podeu consultar la moció adjunta per a més informació.