Granollers

ERC i Primàries presenten conjuntament una moció per promoure el reciclatge d'olis vegetals

Avui 19 de febrer, els Grups Municipals d'Esquerra Republicana i Granollers per la Independència - Primàries Catalunya han presentat una moció per promoure el reciclatge d'olis vegetals d'ús domèstic, amb l'objectiu d'iniciar una campanya de conscienciació de l'impacte d'aquest residu en el medi ambient, i assolir per part de l'Ajuntament de Granollers la implantació d'un sistema de recollida que permeti a la ciutadania tractar-lo adequadament sense necessitat d'haver-se d'adreçar a la deixalleria per dipositar-lo.

Cal recordar que actualment a Catalunya es generen una mitjana de quatre litres per persona i any de residus d'olis vegetals, gran part dels quals (aproximadament unes 1,238 tones a tot Catalunya) no es tracten adequadament i es llencen per l'aigüera, fet que provoca la contaminació d'aqüífers, amb una mitjana de 1,000 contaminats per cada litre d'oli usat no tractat.

En la mateixa moció, els Grups proposants han reconegut la tasca d'associacions i entitats de la ciutat que han iniciat projectes pilot de recollida d'olis (com per exemple, el cas de l'Associació de Veïns de Sota el Camí Ral), i proposen que aquest model pioner pugui esdevenir en una xarxa de punts de recollida d'olis usats arreu del municipi, amb la col·laboració precisament d'associacions i entitats, però també d'establiments i edificis municipals.

Adjuntem text de la moció.