Granollers

ERC fa una bateria de propostes per mitigar la crisi de la COVID-19

La plaça de la Porxada, buida (Foto: Ajuntament de Granollers)
Vivim immersos en una crisi sanitària inèdita, on l’entrada d’un virus devastador ens amenaça a tots i totes. Una crisi que requereix de mesures dràstiques i de l’esforç de totes i tots per tal de frenar aquesta amenaça.
És en aquestes situacions en les que es demostra la força de la gent, dels ciutadans i les ciutadanes, però sobretot del personal sanitari i d’emergències i de tots aquells treballadors que han de seguir treballant per abastir i garantir el bon funcionament de les nostres ciutats. A tots ells, el nostre més sincer reconeixement i agraïments. De la mateixa manera, aprofitem aquest comunicat per desitjar als ciutadans que pateixen la malaltia tota la nostra força per recuperar-se el més aviat possible.
En moments difícils com aquests, els Grups Municipals a la oposició tenim la responsabilitat i el deure de situar-nos al costat de l’equip de govern de la nostra ciutat, mostrant-los tot el nostre suport en uns temps on prendre decisions és una tasca molt complicada, i posant-nos a la seva disposició pel que requereixin.
La crisi sanitària que patim, té i tindrà unes conseqüències econòmiques i socials molt importants a totes les ciutats del món, també a Granollers. L’Ajuntament, doncs, haurà de prendre mesures extraordinàries per tal de revertir i pal·liar la situació d’emergència social i econòmica que s’ha generat. Per tot això, des del Grup Municipal d’ERC-AM posem a la disposició de l’equip de govern la següent bateria de propostes:

1. Modificació del calendari del contribuent per ajornar i/o fraccionar pagaments de famílies, autònoms i empreses sense costos financers. Suspensió temporal de les quotes dels serveis municipals no prestats mentre s’allargui l’estat d’alarma (serveis educatius, terrasses, preus públics, escombraries comercials, etc.).

2. Desplegar un paquet d’ajudes al lloguer per a famílies que puguin acreditar una reducció d’ingressos fruit d’una modificació de la seva relació laboral, també aplicable als treballadors autònoms.

3. Realitzar avançaments a compte dels pagaments a proveïdors de serveis i obres amb contractes vigents per evitar que es trenqui la cadena de pagaments.

4. Garantir la continuïtat en la contractació pública d’obres i serveis previstos per a l’exercici 2020.

5. Desplegar un paquet d’ajudes per a cobrir la quota de l’IBI i la resta d’impostos municipals per aquells petits comerços  que han hagut de tancar durant l’estat d’alarma.

6. Fer una crida a la solidaritat als propietaris d’habitatge i locals comercials per flexibilitzar el pagament d’aquells llogaters que s’hagin vist afectats per la crisis sanitària.

7. Habilitar un recurs i/o espai municipal que permeti centralitzar tots els ajuts econòmics de les diferents administracions destinats a famílies i empreses, en el marc de la crisi sanitària del COVID-19.

8. Compromís per a la elaboració d’un Pla de Reactivació Econòmica i Social.

RECORDEU que podeu trobar tota la informació sobre les afectacions i recomanacions relacionades amb la COVID-19 a granollers.cat/coronavirus

Granollers, a 18 de Març de 2020.

Núria Maynou i Hernández
Portaveu del Grup Municipal d’ERC-AM.