Granollers

Esquerra proposa a l'equip de govern un pla específic de desconfinament que divideixi la ciutat per zones.

Els barris de la ciutat de Granollers
La situació d’emergència sanitària arrel de la expansió de la COVID-19 ha comportat mesures molt dràstiques per la població per tal de frenar aquesta amenaça. El passat 14 de març es va aprovar el Reial Decret 463/2020 pel qual es declara l’Estat d’Alarma, amb l’objectiu de forçar el distanciament social i evitar així una major propagació del virus.

Amb la baixada de nous casos i l’aplanament de la corba, des del passat diumenge 26 d’abril, s’ha iniciat una desescalada en el confinament que permet la sortida dels infants al carrer per passejar i que els hi toqui l’aire. El fet de que aquesta primera fase de desescalada no estigues del tot regulada ha fet que s’hagin produït aglomeracions en algunes zones de la nostra ciutat.

Des del Grup Municipal d’Esquerra Republicana – Acord Municipal considerem que l’Ajuntament de Granollers té la capacitat, la necessitat i la possibilitat d’establir recomanacions per tal d’organitzar de manera especifica aquesta desescalada, que tindrà una nova fase aquest proper dissabte 2 de maig, amb la possibilitat de sortida de tots els granollerins i granollerines que no presentin símptomes per tal de fer esport o passejar.

Per tots aquests motius, el Grup Municipal d’ERC-AM proposa:

PRIMER. Promoure una campanya comunicativa en la que es divideixi la ciutat per zones o barris, recomanant a la ciutadania que hi viu a acudir i fer els desplaçaments només als espais del seu entorn més immediat (veure ANNEX 1)

SEGON. Acompanyar aquesta campanya comunicativa d’una infografia que expliciti les recomanacions fetes per la Generalitat de Catalunya, i que inclou Protecció Civil al seu FAQs, més enllà de les que estrictament recull l’ordre del govern de l’Estat.

Granollers, 27 d’Abril de 2020.

Núria Maynou i Hernández
Portaveu del Grup Municipal d’Esquerra Republicana – Acord Municipal.