Granollers

Núria Maynou: "Demanem la posada en marxa d'una Taula de Ciutat, amb la màxima representació possible, per la reactivació social, cultural i econòmica per fer front a la crisi de la COVID-19.

Els regidors al ple telemàtic corresponent al mes d'abril
Els republicans demanen superar les taules de partit i establir immediatament un espai fixe, amb contingut i detall, per poder escoltar els actors socials, culturals i econòmics, als veïns i veïnes i entitats de tot tipus, especialment les del tercer sector.

Dimarts passat va tenir lloc la celebració del Ple ordinari telemàtic de l’Ajuntament de Granollers on la portaveu del Grup Municipal d’Esquerra Republicana ha aprofitat el torn de precs i preguntes per demanar la posada en marxa, de forma immediata, d’una Taula de Ciutat per a la reactivació social, cultural i econòmica per fer front a la crisi de la COVID-19.

Maynou ha recalcat que cal anar més enllà dels consells participatius que té la ciutat, generant un espai més ampli, on s’escolti a la ciutat. Aquesta taula hauria de comptar amb la màxima representació possible de tots els agents socials, econòmics i culturals, els veïns i les veïnes i les entitats, especialment les del tercer sector.

La republicana ha aclarat que el que necessita Granollers no és només un pacte polític, sinó un pacte de ciutat amb la representació més àmplia possible. “No ens podem limitar a una reedició a nivell local dels Pactes de la Moncloa que es pretenen fer a Madrid” ha sentenciat. Finalment, Maynou també ha suggerit que aquesta Taula podria ser una eina imprescindible per a la avaluació i el seguiment de tota la tasca de l’Ajuntament per sortir d’aquesta crisi.

A banda d'això, també va generar intervencions el punt de l'aprovació de la liquidació de l'exercici 2019 de l'Ajuntament, que suposa un romanent de tresoreria disponible de 8.640.175,03€. En aquest sentit, Maynou va reivindicar la necessitat de modificar les lleis orgàniques estatals de regla de despesa que limita el que els Ajuntaments poden fer amb els seus superhàbits, fet que suposa que els ens locals tinguin 27.000 milions d'euros d'estalvi als bancs. Maynou també va afegir que "les úniques polítiques que ens podem permetre són les expansives, no hi ha regla de despesa que valgui per fer front a la situació que vivim".

Pots tornar a veure el Ple fent clic aquí.