Granollers

Una Taula de Ciutat per l’endemà.

(Article publicat originalment al 9nou del dia 30/04/2020)

Dimarts passat celebràvem, per segona vegada, un Ple en unes circumstàncies excepcionals: no només pel fet de fer-ho de manera telemàtica, sinó perquè tots tenim al cap, i al cor, la situació excepcional que estem vivint. En aquest mateix Ple el nostre grup va demanar al Govern municipal la posada en marxa, de forma immediata, d’una Taula de Ciutat per a la reactivació social, cultural i econòmica de la ciutat a l’endemà de la crisi de la COVID-19.

La nostra ciutat necessita una taula gran, oberta, que vagi més enllà dels partits, on s’inclogui també el treball dels diferents Consells que té la ciutat. Però ha de ser un espai realment participatiu on començar a pensar i treballar en una agenda concreta, eficient, que serveixi per parlar i decidir el camí a seguir en temes tant importants com són l’equilibri social i les desigualtats, l’economia o la fiscalitat, la salut, la democràcia o el canvi climàtic. Aquesta Taula no només hauria de dibuixar quins són els escenaris de futur, sinó que també s’hauria d’ocupar d’avaluar i fiscalitzar tota la tasca que des de l’Ajuntament s’ha fet i es farà per sortir d’aquesta crisi.

Justament per les dificultats que tenim a davant, l’Ajuntament ha d’escoltar encara més la ciutat, als actors econòmics i socials, als veïns i les veïnes i a les entitats de tots els àmbits, especialment les del Tercer Sector. Aquesta Taula de Ciutat que proposem va més enllà d’un pacte polític, ha de ser un autèntic pacte de ciutat amb la representació més àmplia possible. No volem, a nivell local uns pactes de la Moncloa com els que es pretenen fer a Madrid, a nosaltres no ens toca això. Ens toca treballar pel Bé comú, defensant el benestar col·lectiu i especialment el de les persones més vulnerables.
Des de l’inici d’aquesta crisi hem remarcat la voluntat del nostre grup de ser útils i constructius, en contacte directe amb la ciutadania, traslladant bateries de propostes en tots els àmbits de govern, però ens manca un espai on compartir i debatre totes aquestes propostes i encara no les hem pogut enriquir prou amb les aportacions dels ciutadans i ciutadanes que podrien formar part d’aquesta Taula de ciutat.

Treballem per fer d’aquesta Taula de Ciutat una realitat, ja que d’aquesta crisi ens en sortirem, però no podem aplicar les mateixes receptes de retallades que es van aplicar per sortir de la crisi del 2008. D’aquesta crisi n’hem de sortir tots i totes!

P.S. Tot i la situació extraordinària que vivim, no podem oblidar que demà és 1 de Maig. Demà no podrem ser als carrers manifestant-nos, però des de casa i des dels nostres balcons hem de demostrar que seguim lluitant per defensar els nostres drets col·lectius. Ara, més que mai, Justícia Social, Treball, Salut i República!

Núria Maynou i Hernández
Portaveu del Grup Municipal d’ERC-AM