Granollers

Esquerra proposa l'obertura d'un gran eix cívic que doni continuïtat a l'illa de vianants i la generació d'espais sense cotxes als barris.

La situació d’emergència sanitària arrel de la expansió de la COVID-19 ha comportat mesures molt dràstiques per la població per tal de frenar aquesta amenaça. El passat 14 de març es va aprovar el Reial Decret 463/2020 pel qual es declara l’Estat d’Alarma, amb l’objectiu de forçar el distanciament social i evitar així una major propagació del virus.

Amb la baixada de nous casos i l’aplanament de la corba, des del passat diumenge 26 d’abril, s’ha iniciat una desescalada en el confinament que permet la sortida dels infants al carrer per passejar i que els hi toqui l’aire. El passat dissabte 2 de maig també es va donar la possibilitat de sortida a totes aquelles persones majors de 14 anys per sortir a passejar o a fer esport.

Aquests fets tenen com a resultat que un gran volum de granollerins i granollerines surtin a passejar i en alguns casos, les voreres poden ser massa estretes com per poder respectar les mesures de distanciament social. A més, la reducció de la mobilitat en cotxe a la ciutat fa que en alguns carrers, els ciutadans ja circulin per la calçada.

En aquests moments tant complicats, se’ns obren oportunitats úniques per repensar la mobilitat a la ciutat, per pensar actuacions per fer-la més verda, ciclable i amigable a l’hora d’anar a peu. Alhora, ens ha de permetre posar els barris al centre de les polítiques municipals, generant-hi espais neuràlgics on poder-hi fer vida, més enllà del centre de la ciutat. D’altra banda, tota aquesta tasca, inclosa la que es proposa avui, necessita de la participació dels agents implicats, com són les Associacions de Veïns de la Ciutat i l’entitat Granollers Pedala, entre d’altres.

Des del Grup Municipal d’Esquerra Republicana considerem que l’inici del desconfinament progressiu obliga a l’Ajuntament a facilitar el distanciament social en aquells punts de la ciutat on les voreres són estretes, dissenyant estratègies de mobilitat alternatives per aquests dies de confinament, alhora que s’aprofiti l’oportunitat que se’ns presenta aquests dies per repensar profundament la mobilitat de la ciutat.

Per tots aquests motius, el Grup Municipal d’ERC-AM proposa:

PRIMER.- Reservar per a vianants i ciclistes un gran eix cívic lliure de cotxes que travessi la ciutat de nord a sud en dies i hores determinats.

SEGON.- Reservar per a vianants i ciclistes espais sense cotxes a tots els barris de la ciutat, en dies i hores determinats, per tal de que els ciutadans puguin passejar respectant les normes de distanciament social.

Granollers, 6 de Maig de 2020.

Núria Maynou i Hernández
Portaveu del Grup Municipal d’Esquerra Republicana – Acord Municipal.