Granollers

Esquerra presenta una moció de suport a les lluites per l’eliminació de la discriminació racial

Moció de suport a les lluites per l'eliminació de la discriminació racial
El Grup Municipal d’Esquerra Republicana a l’Ajuntament de Granollers ha registrat una moció de suport a les lluites per l’eliminació de la discriminació racial per a ser debatuda al proper Ple de dimarts 30 de juny.

La violència policial especialment intensa d’aquestes últimes setmanes als Estats Units, amb l’assassinat de George Floyd, els episodis de violència racista que es van viure a Premià de Mar, així com les agressions racistes d’agents dels Mossos d’Esquadra que han sortit recentment a la llum, ens mostren com el racisme encara es present arreu i la necessitat de combatre’l amb contundència, sobretot des de les institucions.

Per tot això el Grup Municipal d’ERC proposa que l’Ajuntament condemni l’assassinat de George Floyd i de totes les víctimes del racisme, als Estats Units i arreu del món, reafirmant el seu compromís amb una societat lliure de desigualtats i discriminacions. El grup també proposa que el Ple adquireixi el compromís de constituir una Comissió de treball que elabori un informe de diagnosi sobre l’estat del racisme a la ciutat.

Podeu llegir la moció completa al document adjunt.