Granollers

Núria Maynou: "L'educació és una punta de llança de l'esfera pública i l'escola és un lloc clau des d'on reduir desigualtats"

Els regidors del Grup Municipal, davant l'Escola del Treball
Article publicat a el butlletí municipal de l'Ajuntament corresponent al mes de Setembre:

Escrivim aquestes línies a finals de Juliol, just abans de les vacances d’estiu i amb la incertesa del que pot passar i de com començarà un nou curs escolar marcat per la situació d’emergència generada per la pandèmia del coronavirus.

L’educació constitueix un pilar fonamental de l’estat del benestar, que cal concebre com un àmbit d’incidència sobre el conjunt de la societat, i no tan sols infants i joves, en la mesura que determina el desenvolupament social i personal al llarg de la vida, des d’una perspectiva laboral, i, sobretot, ciutadana.

L’educació és una punta de llança de l’esfera pública, i l’escola és un lloc clau des d’on reduir desigualtats. Per això, l’abast restringit de les competències municipals en aquest àmbit no ha de ser una excusa per no implicar-s'hi plenament. És imprescindible sumar esforços amb la comunitat educativa i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Totes les administracions són imprescindibles sempre, i ara en aquest context de crisi, la necessitat de col·laborar i compartir responsabilitats és més evident que mai.

La comunitat educativa, des dels claustres, les associacions de famílies o el lleure, porta anys en una transformació contínua per a fer front a diferents reptes canviants, com la segregació escolar, l’atenció a la diversitat i sovint arribant allà on des de l’Administració no s’hi arriba prou.

Ara, el repte és majúscul. La pandèmia del coronavirus ha alterat molts dels paràmetres i condicions de la nostra vida i l’educació no n’és una excepció. Des de les administracions tenim el repte, i el deure, d’assegurar el funcionament de les nostres escoles per preservar l’espai de socialització més important dels nostres nens i nenes.

Sigui com sigui, a Granollers aquest setembre l’alumnat comença un nou curs escolar. Especialment pensant en la gent jove i en la canalla, que durant la pandèmia han sigut exemple de comportament, ens cal donar-los tot el nostre suport i encarar amb determinació aquest nou curs!.

Núria Maynou i Hernández
Portaveu del Grup Municipal d’ERC-AM