Granollers

ERC proposa habilitar un Fons COVID i vals de descompte per reactivar l’economia de la ciutat.

El proper dimarts 24 de novembre tindrà lloc el Ple de l’Ajuntament de Granollers on es debatrà i s’aprovarà el Pressupost del consistori per l’exercici 2021. Per això, el Grup Municipal d’ERC-AM ha traslladat una bateria de propostes per tal de que siguin incorporades al projecte pressupostari per l’any vinent.

La proposta dels republicans parteix de la base de plantejar l’ús del romanent de tresoreria (recentment desbloquejat per part del govern de l’Estat) i la reducció de la partida destinada a la política. ERC també proposa la reserva d’un Fons COVID de 2 milions d’euros que permeti ampliar el Pla de Xoc aprovat aquest any i alhora, serveixi per dotar de recursos totes les actuacions que surtin del procés participatiu del Pacte de Ciutat.

Una de les altres propostes destacades és la de repartir vals de descompte de 20 euros per cada llar de la ciutat, per a compres d’un mínim de 40 euros als comerços i restauració de la ciutat. Els republicans asseguren que això suposaria una despesa aproximada de 460.000€ que suposaria una injecció mínima de 910.000 euros a l’economia de la ciutat. En aquesta línia també proposen plantejar una campanya de suport a la cultura on per cada compra a comerços de la ciutat, s’acumulin descomptes en les entrades per als esdeveniments culturals que tenen lloc a la ciutat.

El Grup Municipal també proposa l’estudi de la implantació d’una renda bàsica municipal, complementaria a la d’altres administracions. En l’àmbit de la mobilitat també proposen desplegar un pla per l’aplicació de l’urbanisme tàctic a la ciutat de Granollers, amb l’idea de repensar la mobilitat de la ciutat amb l’objectiu de guanyar espai per als vianants i poder planificar polítiques de mobilitat més sostenibles, verdes i inclusives.

La resta de propostes giren a l’entorn d’augmentar les partides dedicades a la salut mental, als ajuts i les beques, la construcció d’habitatge públic o als pressupostos participatius. Els republicans també proposen elaborar un cens de locals buits i convertir-los en BPOs (baixos de protecció oficials), habilitar un fons COVID per les escoles, potenciar els centres cívics i realitzar una reserva pressupostaria per tal de millorar els espais públics oberts a la ciutat per poder realitzar esport de forma segura.

Podeu consultar les propostes completes al document adjunt.