Granollers

L'Associació Catalana pels Drets Civils, guanyadora del Guardó Salvador Casanova 2018

L'Associació Catalana pels Drets Civils ha estat la guanyadora del Guardó Salvador Casanova 2018, per la seva tasca en suport a les famílies dels presos polítics. El jurat del guardó ho ha anunciat a l'acte que s'ha dut a terme a les Oliveres de la Porxada i que ha comptat també amb el tradicional homenatge que la secció local d'ERC fa a l'activista i polític, desaperagut l'any 1982 i que formà part, entre d'altres àmbits polítics, de la primera llista d'ERC en unes eleccions municipals, l'any 1979.

Francesc Sala, membre del jurat del Guardó Salvador Casanova, va ser l'encarregat d'anunciar l'entitat guanyadora. A l'acte també hi van participar el diputat al Congrés, Joan Capdevila, que va recordar la figura de l'activista polític, amb qui havia coincidit, així com va destacar-ne el compromís i la feina en l'àmbit polític. Per la seva banda, Cesc Riera, familiar d'Oriol Junqueras, va denunciar l'anomalia que suposa rebre el guardó, en tant que els presos polítics i exiliats haurien d'estar en llibertat.

Per la seva banda, la candidata Núria Maynou va fer èmfasi en la necesitat de construir república des dels municipis, així com de canviar el govern local per un que estigui a costat dels drets civils i democràtics del país. També va expressar la voluntat d'ERC de liderar aquest canvi indepedentista i republicà a Granollers.