Granollers

ERC proposa projectes singulars per cada centre educatiu per tal d'eradicar la segregació escolar i donar poder a les entitats i creadors culturals de la ciutat

La candidata Núria Maynou ha presentat les propostes en cultura i educació, acompanyada per Pau Llobet, número 2 de la candidatura, i Lorena Torró, número 3, davant de l'EMT.

ERC Granollers ha explicat les propostes de més pes del seu programa en matèria d'Educació i Cultura. Núria Maynou, alcaldable dels republicans, ha remarcat que una ciutat viva i cohesionada ha de treballar aquests àmbits amb una perspectiva comunitària i participativa, implicant a tots els agents com AMPES, claustres, equips de direcció, associacions culturals o entitats.

Maynou també ha destacat que, en matèria educativa, la lluita contra la segregació ha de ser una prioritat, no només dins de l'escola sinó també en l'àmbit social i extraescolar. Maynou ha conclòs reivindicant que cal donar un suport més explícit a les entitats i creadors culturals.

Per la seva banda, Lorena Torró va concretar les propostes vinculades a l'educació destacant-ne dos eixos principals: La lluita contra la segregació escolar i l'aposta per la formació professional. ERC proposa dotar a cada centre educatiu d'un projecte singular atractiu, així com intervenir des de l'oficina municipal d'escolarització per corregir possibles tendències en la matriculació. Torró va assegurar que es garantiria el màxim suport als claustres i equips directius, així com un veritable suport tècnic i econòmic a les associacions de famílies. En aquesta línia, la número de 3 d'ERC també aposta per eliminar les barreres econòmiques en les activitats extraescolars i de lleure, així com aplicar tarificació social als preus de les matricules de les escoles bressol, l'escola de música i activitats extraescolars públiques.

Pel que fa la formació professional, va proposar enfortir la xarxa de centes a Granollers, així com la seva relació amb el teixit productiu i empresarial, per tal de convertir la ciutat en un pol metropolità de la FP.

El número 2 de la candidatura i actual regidor, Pau Llobet, va parlar de les propostes de cultura per a Granollers. Llobet va reivindicar la feina feta durant el temps que ERC va ser titular d'aquesta regidoria, al·legant que projectes que es van impulsar aleshores encara ara, més d'una dècada després, segueixen vius.

Llobet va expressar la necessitat de fer més participativa la cultura i va apostar per impulsar participació directa en el Consell de Cultura. També va recalcar la necessitat de plantejar l'adequació i planificació d'usos de diferents equipaments, així com impulsar el desenvolupament cultural i comunitari al voltant dels projectes de ciutat, aprofitant la xarxa de centres cívics i espais culturals.

Per últim, Llobet va remarcar la necessitat de donar suport i poder a les entitats i creadors culturals de la ciutat. Segons el número 2 dels republicans, els autèntics motors de la cultura present i futura de Granollers.

Podeu consultar el programa electoral complet aquí: http://locals.esquerra.cat/granollers/article/98816/consulta-el-programa-derc-granollers