Granollers

Totes les opinions

Núria Maynou, candidata a l'alcaldia de Granollers

Granollers, sortim de l’estancament

Aquest dimarts s’ha celebrat el Ple de l’Estat de la ciutat. Un Ple monogràfic i extraordinari que un cop a l’any es fa per debatre i parlar de l’estat de la ciutat. Bé, de fet es debat de l’acció de govern, de la tasca feta per qui està al capdavant del govern i també, de la feina feta des de l’oposició. Quan nosaltres parlem al ple de la ciutat, sovint ho fem més com a ciutadans que com a regidors: Vivim, gaudim i patim la ciutat en el seu dia a dia, a còpia de trepitjar-la, caminar-la, treballar-hi conèixer-la pam a pam.

Núria Maynou, candidata a l'alcaldia de Granollers

1.10.2017

L’1 d’octubre de l’any passat vam guanyar. Vam guanyar perquè malgrat tots els embats de l’estat espanyol, som moltes les persones que vam saber entendre que allò que decidíem aquell dia no era només el futur del nostre país, sinó també la qualitat democràtica d’aquest. Vam guanyar perquè per damunt de tot, l’1 d’octubre va ser, pels qui el vam impulsar, defensar i participar, una mostra de democràcia, de participació ciutadana ben entesa, una mostra que, units des de posicionaments ideològics diferents, ens trobàvem per compartir i defensar causes comunes i justes: La democràcia, el dret a decidir, el dret a defensar que Catalunya, com qualsevol altra nació del món, té dret a triar què i com vol ser.

Pau Llobet, nou regidor d'ERC-AG

"La meva pàtria és la meva ciutat"

La meva pàtria és la meva ciutat (La meva pàtria és la meva ciutat perquè té límits i els toco, perquè la camino i la visc, perquè la pateixo i la ploro. La meva pàtria és la meva ciutat perquè la ciutat ets tu; l’amor.) Maquiavel vivia a la Florència del segle XV. La clàssica, la culte, la bella. Va conèixer els Medici, va pensar i repensar la seva ciutat i va deixar escrites algunes de les pagines més sensacionals de l’estratègia política de tots els temps.

Treball digne, pensions dignes

Pep Mur

Els darrers mesos hem vist com milers de pensionistes es mobilitzaven per exigir unes pensions dignes davant la pèrdua progressiva de poder adquisitiu i els dubtes entorn l'estabilitat de l'actual sistema de pensions. Reivindicacions que també es donen a la nostra ciutat.   Se n'ha parlat molt del Fons de Reserva i del 0,25%, però quan parlem de pensions hem d’anar més enllà i ser conscients que sense sous dignes, no hi pot haver pensions dignes.

Núria Maynou i Hernàndez

Un pas endavant

Núria Maynou

El proper dissabte 5 de maig em presento a les eleccions primàries per encapçalar el projecte d’ERC-Acció Granollers a partir del juny de 2019. I, malauradament, ho faré sense cap oponent. Però que sigui l’única persona que opti a ser l’alcaldable d’Esquerra a les properes municipals no m’eximeix de la responsabilitat d’explicar a la ciutadania per què he presentat la meva candidatura i quina és la ciutat que vull ajudar a construir.

Plans caducats

Pep Mur

Els plans municipals són documents importants per la gestió de la ciutat ja que marquen el camí a seguir per poder arribar allà on volem. Sense aquesta planificació, les mesures del dia a dia en els diferents àmbits d’actuació són disperses i deixen de tenir un objectiu final. Una de les característiques que podrien definir aquesta legislatura és la dels plans caducats. Es tracta de plans que es van elaborar a l’anterior legislatura i que han perdut la seva vigència durant aquesta, ja que tenen una durada de quatre anys.

Núria Maynou, regidora d'ERC-AG

Pensem una ciutat que lluiti contra la pobresa energètica

Núria Maynou

La pobresa energètica s'ha convertit en una de les manifestacions més crues del creixement de les desigualtats en els últims anys. A Catalunya, es calcula que afecta a 320.000 famílies, un 10,9% del total. Aquesta xifra és el doble que l'any 2008, abans que comencés la crisi econòmica. A Granollers també hi ha pobresa energètica. És un fenomen a vegades invisibilitzat, que només aflora en casos extrems.

Chakir El Homrani, candidat d'ERC Vallès Oriental a les eleccions del Parlament 2017

Estat de dret o raó d'Estat? Responem el 21D

Chakir El Homrani

Jordi Cuixart, Jordi Sànchez, Oriol Junqueras, Dolors Bassa, Raül Romeva, Carles Mundó, Jordi Turull, Josep Rull, Txell Borràs i Quim Forn, empresonats preventivament. La Presidenta del Parlament, Carme Forcadell, i els membres de la mesa Lluís Guinó, Anna Simó i Ramona Barrufet, en llibertat amb fiança i mesures cautelars.  Alts càrrecs de la Generalitat, treballadors públics i d’empreses privades que van ser detinguts el 20 de setembre i que en els dies següents van ser posats en llibertat, investigats.

Pep Mur i Planas

Tornem a omplir les urnes!

Primàries ERC 2014

A Granollers, com a la resta del país, l'1 d'octubre centenars de persones van fer possible allò que des de l'Estat Espanyol ens van voler impedir per tots els mitjans possibles, fins i tot el de la força. L'1 d'octubre, Granollers va obrir 18 col·legis electorals i es van constituir 49 meses que van recollir els vots de més de vint mil persones.   Una gran fita col.lectiva que va ser possible gràcies a la força i determinació dels nostres conciutadans i conciutadanes.