Guissona

Totes les notícies

Marta Vilalta: ‘Volem que la cultura sigui un dels pilars clau de l’estat del benestar en la construcció de la nova República Catalana’

La portaveu nacional d’Esquerra Republicana ha presentat el seu llibre ‘La centralitat en joc’ a la Vila del Llibre de Cervera.   La vicesecretària General d’Estratègia, Entorn i Gestió del Coneixement i portaveu d'Esquerra Republicana i diputada al Parlament de Catalunya, Marta Vilalta, ha visitat avui a Cervera el certamen Vila del Llibre, acompanyada d’una comitiva de companys i companyes de la capital segarrenca i d’arreu de la comarca, encapçalada pel candidat a Paer en Cap de la formació republicana i actual director dels serveis territorials de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, Joan Santacana.   Vilalta, que també ha presentat el seu llibre 'La centralitat en joc' a la Vila del Llibre, ha destacat que activitats com aquest certamen, de porta ja un anys duent-se a terme a Cervera, ‘esdevenen eines primordials per potenciar la lectura, per potenciar la cultura i una manera també de fer territori'.   De la mateixa manera, la portaveu republicana, ha incidit en què per Esquerra Republicana de Catalunya ‘és una prioritat treballar els valors de la territorialitat, de l'equilibri territorial i de potenciar la cultura com el quart pilar de l'estat del benestar'. 'Més enllà de la salut, més enllà de les polítiques socials, més enllà de l'educació, volem que la cultura sigui un dels valors claus per a la construcció de la República Catalana'.   ‘Des d’Esquerra Republicana treballem i treballarem de manera incansable per bastir la República Catalana i ho farem també des de totes les manifestacions culturals i, per descomptat, des de tots els municipis del territori’, ha etzibat.

Bargalló: ‘No es pot fer una bona acció de govern sense conèixer i trepitjar a fons el territori per poder descobrir les inquietuds i les necessitats reals de la ciutadania’

El conseller d’Educació de la Generalitat de Catalunya, Josep Bargalló, ha assistit avui, a Guissona, a un dinar amb diversos càrrecs electes i orgànics de la Federació Regional de Lleida d’Esquerra Republicana i militants de la Segarra i de l’Urgell, encapçalats pel candidat d’aquesta localitat a les properes municipals, Josep Esquerra i l’alcaldessa de Vilanova de l’Aguda i diputada al Parlament de Catalunya, Montserrat Fornells.   Bargalló ha volgut deixar molt clara la seva manera d’entendre la política quan ha afirmat que ‘no es pot fer una bona acció de govern, sense conèixer i trepitjar el territori; no es pot planificar el futur del país sense conèixer la realitat de la seva gent’. De la mateixa manera, i ja referint-se als seu propi Departament també ha declarat ‘no podem decidir quines escoles o instituts s’han de crear, s’han d’ampliar o s’han de millorar sense visitar-los i sense parlar amb la seva comunitat educativa i el seu ajuntament’.   El conseller d’Educació ha participat avui, acompanyat del director dels serveis territorials, Carles Vega, en un acte a la Universitat de Lleida, posteriorment han visitat els terrenys on s'ubicarà la nova escola d'Almenar amb l’alcaldessa de la localitat, Maria Teresa Malla i, finalment, han fet una visita a l'escola Mestre Ramon Estadella i Torradeflot de Guissona, acompanyats de l’alcalde i president del Consell Comarcal de la Segarra, Xavier Casoliva.   En el decurs del dinar privat, Bargalló, s’ha referit a aquesta localitat segarrenca ‘com un municipi amb una taxa de creixement molt concreta produïda per una realitat econòmica específica’. Per aquest motiu, s’ha mostrat partidari de saber sempre com, quant, quan i cap a on creixerà i ‘respondre a aquest creixement amb les millors infraestructures educatives però també amb una bona oferta de formació professional’.   ‘És a dir, per poder governar de manera responsable i correcta, hem de tenir en compte el territori i els homes i dones que l’habiten’, ha etzibat.

1 any de vergonya!

Aquest vespre hem participat en l'acte reivindictatiu coincidint amb que fa un any de l’empresonament de Jordi Sánchez i Jordi Cuixart. La veu del poble s'ha sentit arreu de país, massivament davant de tots els ajuntaments, per a denunciar aquesta gran injustícia i per a reivindicar el seu alliberament. Llibertat presos polítics!

Acte d'homenatge a Lluís Companys de la Federacio Regional de Lleida d'Esquerra Republicana

La secció local d'ERC de Guissona ha participat en l'homenatge al president Lluís Companys en el 78è aniversari del seu afusellament, perpetuat per les tropes feixistes el 15 d’octubre de 1940. L’acte, que s’ha dut ha terme al monument al President Màrtir, a la localitat del Tarrós (l’Urgell), ha comptat amb la presència de nombrosos militants i càrrecs electes i orgànics de la formació i ha estat protagonitzat per Amadeu Ros, alcalde del Tornabous, per Carles Comes, president de la Federació Regional de Lleida, per Bernat Solé, alcalde d’Agramunt i diputat al Parlament de Catalunya i per Marta Vilalta, també diputada al Parlament de Catalunya alhora que vicesecretària general d’Estratègia, Entorn i Gestió del Coneixement i portaveu nacional.   Vilalta ha volgut lloar la figura del president assassinat pel Franquisme, ‘precissament per ser el president de la Generalitat de Catalunya’, a qui ha definit com un home compromès amb grans ideals com la llibertat nacional de Catalunya però, també, ‘amb el valors republicans, amb l’assoliment d’una societat més justa i amb la justícia social’.   Per a la portaveu del republicans és també evident que 78 anys desprès, en unes altres circumstàncies però ‘d’una forma totalment menyspreable’ s’està produint una nova onada de repressió contra els drets i les llibertats de la població de Catalunya que, com sempre s’ha adreçat a les institucions d'autogovern d'aquest país i que ha fet que un grup de persones, pel seu càrrec i per haver estat membres del govern de Catalunya, avui estiguin empresonades o hagin hagut d’emprendre el camí de l'exilii que avui mateix s’amenaci, a més, amb augmentar la repressió contra el nostre poble i els nostres dirigents polítics".   Malgrat tot, Vilalta, ha volgut ser optismista i ha mostrat la seva confiança en què res ni ningú aturarà ni el país, ni a Esquerra Republicana ‘no ens va aturar fa 78 anys i no ens aturaran ara, i ho farem com ho vam fer llavors, reinventant-nos com a partit, ampliant, sumant i creant grans majories, sumant voluntats molt diverses unides pels valors de llibertat, d'igualtat de fraternitat, de llibertat nacional, de llibertat de les persones i de llibertat dels pobles’.

Fornells: ‘Cal que, sobretot, donem tot el nostre suport i la nostra solidaritat a totes les famílies de les persones que estan preses o que són a l’exili’

La diputada al Parlament d’Esquerra Republicana va participar el passat dissabte a la campanya Cims per la Llibertat ascendint al Tossal de les Torretes de Vilanova de Meià.     La diputada al Parlament de Catalunya per Esquerra Republicana i alcaldessa de Vilanova de l’Aguda, Monserrat Fornells, va participar el passat dissabte, acompanyada de diversos membres de la secció local d'ERC de Guissona a la campanya Cims per la Llibertat, que va consistir en la pujada simultània a 18 muntanyes d'arreu del país en suport a les persones preses o exiliades per motius polítics a l’estat espanyol i ho va fer ascendint amb centenars de persones al Tossal de les Torretes, de 1.676 metres d’alçada, considerat com el sostre de la serralada del Montsec.   Fornells ha valorat molt positivament aquesta iniciativa del Centre Excursionista de Catalunya i ha volgut aclarir que va fer la ruta al cim que va escollir l’anterior consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació , Meritxell Serret, apel·lant a ‘la dignitat de totes aquelles persones que, injustament, estan tancades a la presó o que estan lluny de casa nostra per motius polítics’; alhora que ha reclamat de manera contundent ‘el seu alliberament i el seu retorn, tan aviat com sigui possible al nostre país, perquè és una injustícia fragant que a dia d’avui estiguin engarjolats o estiguin lluny dels seus familiars i amics’.   De la mateixa manera, la diputada del grup Republicà al Parlament de Catalunya ha demanat el suport unànime de la població ‘a totes famílies de les persones que estan preses o que són a l’exili per haver volgut acatar, acceptar i implantar el mandat democràtic del poble català del referèndum democràtic de l’1 d’octubre de 2017’.   ‘No hem de deixar mai de lluitar pel seu alliberament, pel seu retorn i, tampoc, no hem de deixar mai de donar suport a totes les famílies que tant pateixen el tancament a la presó o l’allunyament físic de les persones que estimen’, ha reblat Fornells.

Torrent: ‘El millor homenatge que pot fer Esquerra Republicana de Catalunya al president Lluís Companys, aquest dilluns, és liderar la construcció de la República Catalana’

El president del Parlament de Catalunya, Roger Torrent, ha assistit avui, a Cervera, a un dinar amb diversos càrrecs electes i orgànics de la Federació Regional de Lleida d’Esquerra Republicana i militants de la Segarra i de l’Urgell, encapçalats pel director dels serveis territorials de Treball, Afers Socials i Famílies i candidat de la formació a la Paeria de Cervera, Joan Santacana i l’alcalde d’Agramunt i diputat al Parlament de Catalunya, Bernat Solé.   Per Torrent ha estat un moment de reunió durant el qual ha pogut conversar amb els seus companyes i companys de partit i posar en comú aspectes com ‘el moment que viu el país i, sobretot, l’esperança i l’objectiu que ens hem marcat com a organització política però també d’aquesta majoria independentista i republicana; conjurant-nos, com sempre, per continuar avançant i per treballar plegats’.   El dirigent republicà s’ha mostrat totalment convençut de que Catalunya és més a prop que mai de la seva independència i, per tant, ‘més a prop que mai dels somnis del ‘president Lluís Companys a qui dilluns, en l’aniversari del seu assassinat, reivindicarem com hem fet sempre. Però el millor homenatge que podem fer al president Companys és construir la República’.   En aquest sentit, Torrent ha volgut remarcar que l’1 d’octubre ‘és una fita importantíssima des d’un punt de vista polític, des d’un punt de vista social i des d’un punt de vista de país; però també des d’un punt de vista de construcció de la República’. ‘Estic convençut que Esquerra Republicana com ja ha demostrat al llarg de la seva història -des de Francesc Macià i Lluís Companys fins ara amb Oriol Junqueras- liderarà i treballarà per construir aquesta República’, ha reblat.

Aragonès: 'Cal que ens mobilitzem al màxim el proper dia 11 de setembre i demostrem que Catalunya és un país amb un projecte comú'

El vicepresident i conseller d'Economia i Hisenda del Govern de la Generalitat i adjunt a la presidència d'Esquerra Republicana de Catalunya, Pere Aragonès, ha visitat aquest divendres l’Espai Pedrolo, a Concabella.   Aragonès ha destacat la figura de l’escriptor nascut a l’Aranyó, de qui enguany se celebra l’Any Pedrolo en motiu del centenari del seu naixement, i ha remarcat que ‘l’obra de Pedrolo té un fil conductor que és de plena actualitat, que és el propi compromís amb la independència de Catalunya, amb una societat justa, i amb la lluita contra l’opressió’. També ha recordat que l’escriptor va patir ‘l’ostracisme d’un sistema cultural forjat sobre els pactes de la transició’.   Posteriorment, l’adjunt a presidència d’Esquerra Republicana s’ha reunit amb alcaldes, diputats al Parlament, senadors, diputats provincials i dirigents del partit de la Federació Regional de Lleida, en una trobada que forma part de les visites regionals de coordinació amb el territori. Durant la trobada, Aragonès ha citat la importància de ‘mobilitzar-nos al màxim el proper dia 11 de setembre a la manifestació de Barcelona i fer vessar els carrers de nou per reivindicar els nostres drets nacionals i demostrar que Catalunya és un país amb un projecte comú’.   El vicepresident també ha manifestat, que declaracions recents de Ciutadans formen part de ‘la seva estratègia d’afavorir la tensió i cercar la fractura de la societat catalana’, però ha insistit en que ‘no ho aconseguiran, perquè Catalunya és un país que s’ha forjat sobre la cohesió social, és un país que entén i està construït sobre la diversitat de projectes ideològics, sobre la diversitat de llengües i d’orígens però que té un projecte comú, de viure de forma compartida’.

Agraïment a la ciutadania

Els ajuntaments de Guissona i de Torrefeta i Florejacs donem les gràcies a totes les persones que van participar, d’una manera o una altra, en el rescat del nostre veí Narcís Cisquella Balash. Desaparegut el dimarts 18 de setembre mentre buscava bolets amb un amic, va aparèixer en bastant bon estat de salut el dissabte 22 després d’estar cinc dies perdut pel terme municipal de Fígols i Alinyà. Gràcies al dispositiu de rescat de Bombers, Mossos, Agents Forestals, bombers voluntaris i ADF. I gràcies a l’ADF299, i a tot el voluntariat, que juntament amb els dos consistoris van coordinar una xarxa de voluntariat de la Segarra i la demarcació, i van posar-se a les ordres del cap de l’operatiu per donar suport insitu en la recerca. A totes les persones que han ajudat amb generositat, recolzant família i amistats, us donem les gràcies més sinceres. Xavier Casoliva Pla,  alcalde de Guissona i president del Consell Comarcal de la Segarra Núria Magrans Anglés, alcaldessa de Torrefeta i Florejacs

La consellera de Salut visita Guissona

La consellera de Salut Alba Vergés, acompanyada de la diputada al Parlament de Catalunya Montserrat Fornells i el director dels serveis territorials de Salut, Jordi Cortada han visitat l'Ajuntament de Guissona. La consellera Vergés s’ha reunit amb el consistori per tal de tractar de primera mà la construcció del nou Centre d’Atenció Primària de Guissona, ja que segons Casoliva ‘properament s’acaba el contracte de lloguer de l’edifici de la Fundació, on està ubicat actualment el CAP, per la qual cosa és urgent trobar una solució que atengui a les necessitats d’una població de 7000 habitants’. En aquest sentit, l’ajuntament ja ha posat uns terrenys a disposició del Departament de Salut per tal de que pugui construir-s’hi el nou equipament. Vergés ha recordat que una de les prioritats del departament és garantir el dret a la salut com a dret fonamental i prioritari per a la ciutadania, motiu pel qual ha destacat ‘la importància de que tots els territoris disposin dels equipaments necessaris per a poder atendre als requeriments de la població i per tant, reduir les desigualtats i garantir un sistema sanitari universal com a pilar fonamental de la societat republicana, oberta i inclusiva, garant de la igualtat d’oportunitats per a tots els ciutadans i ciutadanes’. Després de la visita institucional al consistori, militants i electes de Guissona i comarca l’han rebut a la seu de la secció local d’Esquerra Republicana a Guissona, on ha signat al llibre d’honor. Josep Esquerra, candidat a l’alcaldia de Guissona a les eleccions municipals de 2019, ha fet èmfasi en la necessitat de que ‘Guissona disposi d’una Àrea Bàsica de Salut (ABS) pròpia, per a poder optimitzar i equilibrar els serveis sanitaris a la comarca de la Segarra’, reclamació que els republicans reivindiquen de fa temps.