Guissona

Crònica del ple del mes de novembre

Aquest passat dilluns ha tingut lloc una nova sessió plenària a l'Ajuntament de Guissona. Una sessió en la que en destacava majoritàriament la presentació dels pressupostos per al 2020.

Des del grup d’ERC-AM a l’Ajuntament de Guissona hem votat en contra dels pressupostos. El portaveu, Josep Esquerra, ha manifestat que ‘no podem votar a favor dels pressupostos 2020 de l'Ajuntament de Guissona perquè no hi hem pogut participar ni els hem pogut valorar adequadament, ja que no se'ns ha facilitat la documentació a temps. Lamentem que es trenqui el principi de transparència a què s'havia compromès l'equip de govern des de l’inici de legislatura’.

D’altra banda, des del grup d’ERC-AM hem presentat dues mocions, la primera per eliminar els privilegis dels electes de manera que no suposin un greuge comparatiu vers la ciutadania. Celebrem que aquesta proposta hagi estat acceptada i s'hagi inclòs al Codi ètic que s'ha aprovat per unanimitat de tots els membres del ple.

La segona moció que hem presentat va enfocada a revisar les característiques de les voreres per a fer-les més transitables i eliminar elements que puguin suposar un risc per a la ciutadania. La proposta ha estat acceptada per unanimitat de tots els grups polítics a l’ajuntament.