Guissona

Donem suport al Correllengua

El grup d’Esquerra Republicana de Catalunya a l’Ajuntament de Guissona, ha presentat una moció de suport al Correllengua, que es debatrà al ple del mes de juliol.

Segons la regidora Verònica Serrulla i Lorente, ‘aquesta iniciativa és a favor d’incentivar la plena normalització del català arreu del territori i convertir-la en la llengua vehicular i comuna de la nostra societat i en l’element d’integració de les persones nouvingudes, per a afavorir que el català sigui un element integrador que permeti que una societat plural com la catalana generi una identitat col·lectiva’.

El Correllengua és una iniciativa cívica que organitza la Coordinadora d’Associacions per la Llengua catalana (CAL), que enguany celebra la 24ena edició, i que ha estat impulsada per societat civil i administracions locals durant tot aquest temps. Aquesta edició reivindica la figura de l’escriptor Josep Carner en motiu del 50è aniversari de la seva mort, per retre homenatge a l’autor i posar en valor la seva obra.

El grup republicà presenta aquesta proposta per a reforçar el compromís de l’Ajuntament de Guissona amb la llengua i la cultura catalanes i per ratificar i augmentar el suport al Correllengua, donant suport  a l’edició 2020 com a instrument reivindicatiu de la societat a favor de la plena normalització en l’ús social de la llengua arreu dels territoris de parla catalana i a favor de la seva unitat.

Així mateix, la proposta insta a l’Ajuntament de Guissona a donar suport a les entitats i grups del municipi interessats a organitzar actes del Correllengua i aportar la infraestructura i l’ajuda necessàries per al bon desenvolupament de les activitats programades.